Werf@Kaai: info voor gebruikers van campus Kaai

Het bouwproject op campus Kaai betreft een grootschalige uitbreiding van onze huidige campus in Anderlecht. De geplande nieuwbouw (en deels ook renovatie) zal de studenten Drama en Audiovisuele Kunsten van het RITCS toegang geven tot een akoestisch performante theaterzaal en een hightechfilmstudio. De theaterzaal heeft bovendien een theatertoren zodat ook de studenten Podiumtechnieken optimaal kunnen worden opgeleid. Natuurlijk kunnen ook onze studenten Musical, die op dezelfde campus les krijgen, voortaan in deze theaterzaal terecht.

Een grote galerij-foyer, de agora, zal een en ander aan elkaar binden en tegelijk dienen als creatieve productieruimte.

We zijn blij dat de werken starten, maar dat heeft natuurlijk wel gevolgen voor de studenten, collega's en bezoekers. Hieronder verneem je de meest actuele info.

ritcs@kaai

Evacuatieschema

Belangrijk nieuws betreft de wijziging van de evacuatieroutes. De afbraak van onze oude foyer is immers voltooid waardoor de oorspronkelijke evacuatieroute achteraan blok A opnieuw in gebruik is genomen. En voor wie het niet laten kan, de rokerszone is er weer toegankelijk.

Verzamelplaats bij evacuaties is de parking van Abattoir. Volg de instructies van docenten en/of personeelsleden.

Klik hier voor het volledige plan.

Op deze intranetpagina van onze dienst Patrimonium vinden collega's meer gedetailleerde info.

evacuatieschema campus kaai maart 2023

Wat betekent dat voor mij?

De toegang tot ons restaurant
  • Vanuit het hoofdgebouw kan je niet meer over de parking naar het restaurant. De toegang tot het restaurant zal uitsluitend via de binnenkoer gebeurendat is via de oprijlaan rechts van ons gebouw. We zetten pijlen om je te begeleiden.
Het parkeren van je fiets
  • De fietsenstalling achteraan het hoofdgebouw worden na de wintervakantie verwijderd. In de tussenperiode zorgen we voor tijdelijke stallingen in lokaal B001, te bereiken via de binnentuin. Vraag eerst (eenmalig) toegang aan bij het onthaal. Begin mei 2023 wordt een nieuwe, overdekte stalling in de wintertuin voorzien die je met je studenten- of personeelskaart kan openen. Later volgt er nog een tweede stalling achter de nieuwbouw.
plan ritcs@kaai
Het parkeren van je auto
  • De parking achter het hoofdgebouw wordt afgesloten.
  • Op de Abattoirsite voorzien wij een vervangparking.
  • Toegang: zie de afbeelding hiernaast en regels hieronder.

Openingsuren Parking Abattoir
  • Maandag, dinsdag, woensdag en vrijdag van 5u tot 20u.
  • Donderdag van 5u tot 18u.
  • Je auto mag er niet overnachten
  • Buiten deze uren kan er gebruikt gemaakt worden van de parking vooraan het gebouw, de grindparking en de parking op de binnenkoer (dat is via de oprijlaan rechts van het gebouw).
Ben je student of een occasioneel gebruiker?
  • EhB voorziet dagelijks genoeg gratis parkeertickets voor studenten en personeel zonder badge.
  • Bij het inrijden neem je een ticket, die je aan het onthaal van EhB omruilt voor een ticket om de parking te kunnen verlaten.
Ben je personeelslid én frequent parkinggebruiker?
  • EhB voorziet 55 parkeerbadges voor personeelsleden die geen abonnement op het openbaar vervoer hebben.
  • Je kunt je badge aan het onthaal reserveren.
  • Laat de kaart niet in je wagen achter, dan kun je na 20u immers niet meer binnen
  • Bij verlies betaal je de kost van €30 voor de vervanging van de parkeerbadge.
RITCS@kaai

We vragen je om de werfzone niet te betreden, en we verontschuldigen ons voor de hinder die de werken veroorzaken.