De opleiding bestaat uit 3 modules (24 lesuren per module):
Module 1: levenbeschouwelijke identiteit
Module 2: vakdidactiek
Module 3: interlevensbeschouwelijke dialoog
Na module 1 zal je al heel wat theologische bagage hebben om op godsdienstig vlak aan het werk te kunnen gaan.
In module 2 geven we je een zo volledig mogelijke gereedschapskist mee door verschillende pedagogisch-didactische werkvormen te exploreren, waaronder Godly Play. Zowel het werk-/leerplan RKG als Zill worden verkend.
Module 3 zal je inzicht geven in de processen die de identiteit van een school bepalen en de manier waarop jij daarin als leerkracht een rol kan spelen, rekening houdend met de typisch Brusselse situatie. In het werk-/leerplan godsdienst gaat men uit van levensbeschouwelijke (en dus ook culturele) diversiteit als beginsituatie voor de godsdienstles.
Deze navorming sluit aan bij het reguliere traject.
Wie ben jij?
- Leraren kleuteronderwijs en lager onderwijs
- Leraren in spe (studenten) kleuteronderwijs en lager onderwijs
- Alumni (LKO-LLO)