Wetenschapsfestival 2017
Persbericht

Wetenschapsfestival Brussel: Erasmushogeschool Brussel pakt uit met praktijkonderzoek

Op het Wetenschapsfestival Brussel van zondag 26 november pakken de vijf Nederlandstalige hoger onderwijsinstellingen uit met hun expertise en onderzoek. Muntpunt heeft de rol van gastvrouw. Van de Erasmushogeschool Brussel (EhB) zullen tientallen wetenschappers, docenten en studenten present zijn om het brede publiek haar praktijkgericht, wetenschappelijk onderzoek te laten ontdekken.

Ruim twintig workshops en innovatiesessies van EhB geven de bezoekers de mogelijkheid om zelf de handen uit de mouwen steken. Het gaat van componeren met behulp van muziektechnologie, over een sessie toekomstdenken naar het onderzoek op een plaats delict. Enkele andere titels van de workshops zijn Creatief atelier met 3D-printers, Navigeren in postnormale tijden, Heavenly Baths & Sparkling Lips, Gezond en wel in je vel, Een andere blik op je neus, Hoe maak je gevoelige thema’s bespreekbaar, De tuin is kostbaarder dan je denkt, Shuffle the future en Urban Audio Stories.

Bekijk het volledige aanbod op www.wetenschapsfestival.brussels.

Het Wetenschapsfestival Brussel gaat door in het kader van de Dag van de Wetenschap, een initiatief van de Vlaamse Overheid. De Dag van de Wetenschap lokt elk jaar duizenden bezoekers naar tal van Vlaamse universiteiten, hogescholen, wetenschappelijke instellingen en bedrijven. Dit jaar staan op zondag 26 november 656 activiteiten gepland op 93 verschillende locaties in Vlaanderen en Brussel.

Muntpunt, Munt 6, 1000 Brussel, Zondag 26 november van 10.00u tot 17.00u

Gratis toegang.