INNOVATION HUNT

Innovation Hunt

De wereld verandert – continu en razendsnel. Ook als organisatie moet je steeds meer op zoek gaan naar nieuwe innovatiekansen op vlak van productontwikkeling, flexibiliteit, procesoptimalisatie, efficiëntie,… Je kan er niet om heen: innoveren is niet langer een optie, maar een noodzaak! Maar hoe begin je hieraan? Wij helpen je alvast graag op weg met onze workshop 'Innovation Hunt'. De ideale kickstart voor profit en social profit organisaties om hun innovatiekansen te benutten.

Innovation Hunt

INNOVATION HUNT is een korte, laagdrempelige én krachtige methode waarin we samen op zoek gaan naar sterke innovatiekansen en -ideeën voor jouw organisatie. Uit alle ideeën kiezen we samen de sterkste om mee aan de slag te gaan. Waar wacht je nog op? Trek je stoute schoenen aan, spring op deze sneltrein en vraag nu je workshop aan!

Wat houdt de workshop precies in?

De workshop is opgebouwd rond een “Mural”, een online tool waarbij je allerlei media, links en documenten in één groot online tekenbord kan slepen. Handig om in groep online inspiratie te verzamelen, ideeën te organiseren en te bespreken. Klinkt het nog steeds ingewikkeld? Geen nood, we leggen alles netjes uit wanneer het zover is.

De week voor de workshop ontvangen alle deelnemers instructies en toegang tot de Mural om zelf aan de slag te gaan. Elke deelnemer krijgt een persoonlijke werkruimte toegewezen. Het doel is om hierin rond 5 thema’s telkens 3 ideeën te bedenken en te plaatsen. Iedereen kan zich laten inspireren door een lijst van trends en innovatietools, door ideeën in de werkruimtes van collega’s of gewoon door aan de koffiemachine ideeën uit te wisselen met andere deelnemers. Elke deelnemer kiest zijn 3 beste ideeën uit en plaatst deze op de centrale "piazza”.

Tijdens de workshop worden alle geselecteerde ideeën besproken en verduidelijkt. Vervolgens worden de beste ideeën uitgekozen. Deze ideeën - of innovatiekansen - hebben nu het draagvlak om uitgewerkt en opgestart te worden. De workshop duurt 4 uur.

Voor wie is deze workshop?

• Kleine profit- of social-profitorganisaties die innovatiekansen in kaart willen brengen en hiervoor een draagvlak willen.
  • Deelnemers aan de workshop: elke werknemer die zin heeft om te innoveren. 5 tot 10 deelnemers. (ook enkele externen zijn welkom)

Praktisch

• Locatie: Deze workshop kan 100% online, 100% on site of hybride georganiseerd worden, afhankelijk van de Covid-19-situatie. De workshop is niet gebonden aan één locatie, maar kan op meerdere locaties tegelijkertijd plaats vinden.
  • Taal: Nederlands of Engels
  • Kostprijs: Op aanvraag - afhankelijk van het aantal deelnemers en de locatie (online, on site, hybride)
  • Vervolgtrajecten: Mogelijke aansluitende begeleiding en projectondersteuning door een team van studenten, lectoren en externe experts (via KMO-portefeuille).

VRAAG JE WORKSHOP AAN

Organisatie

Deze workshop maakt deel uit van de proeftuin KMO Innovatie 2.0, een initiatief van de opleiding Idea & Innovation Management van de Erasmushogeschool Brussel met steun van Vlaio (Blikopener) en in samenwerking met verschillende federaties en kenniscentra. Dit is de eerste innovatieproeftuin in Vlaanderen en een unieke gelegenheid om te leren, te inspireren, te experimenteren en vernieuwende initiatieven op te starten die kunnen verbinden en versterken.

Contact

Dirk De Jongh (Lecturer Innovation & Business Casing) - +32 (0) 478 28 29 33 - dirk.de.jongh@ehb.be