Vakantiesalon 2023

Vakantiesalon 2023

Opnieuw tijd voor een jaarlijkse traditie: de eerstejaars Toerisme- & Recreatiemanagement organiseerden hun Vakantiesalon. De studenten stelden in groepjes van 4 telkens een bestemming voor in het Frans en in het Engels.

In het eerste jaar zitten 88 studenten Frans en/of Engels. In het kader van hun permanente evaluatie kregen ze de opdracht om een vakoverschrijdend taalevent op te zetten. Dat werd het tweetalige Vakantiesalon. Voor Engels kozen de studenten voor landen van het voormalige British Empire: Australië, Canada, Cyprus, Egypte, India, Kenya, Maleisië, Nieuw- Zeeland, Oman, Pakistan, Zuid-Afrika, Tanzania, Oeganda, Jamaica en Singapore. Voor Frans werd gekozen voor landen waar het Frans een lingua franca is: Mali, Mauritius, Canada, Marokko, Madagascar, de Comoren,  Réunion, Senegal, de Seychelles, Nieuw-Caledonië, Guadeloupe, Zwitserland, Gabon, Congo en Algerije.

Blijkbaar zijn er in Australië ook "Southern Lights" te zien, de zuidelijke tegenhanger van de Aurora Borealis waar de Scandinavische noorderburen zo bekend voor zijn. Heerlijk om dit bij te leren van onze studenten.

Leen Maes
Docent English I