jan terlouw

Prachtige start van onze International Days 2019

Woensdag 4 december startten de 'International Days' aan EhB, die drie dagen zullen duren. Meer dan 90 docenten uit het buiteland gingen in op onze uitnodiging om mee te werken aan de internationalisering van ons curriculum. Dat vertaalt zich in gastlessen aan onze studenten, zodat zij zonder zich te moeten verplaatsen toch contact hebben met het onderwijs bij onze buitenlandse partners.

Het startsignaal werd gegeven in Ciné Palace, in hartje Brussel. Onze bezoekers maakten zo meteen ook kennis met de mooie voetgangerszone in de Anspachlaan en kregen een voorsmaakje van de kerstmarkt.

Maar eerst was er dus de mooie en gevarieerde openingsceremonie. Algemeen directeur Ann Brusseel hield een warm pleidooi voor meer Sustainability in het onderwijs, dat is immers het thema van de onze internationale driedaagse. Je kunt hier haar speech nalezen.

Vervolgens deed Nederlands politicus, oud-minister en schrijver Jan Terlouw een oproep aan de jeugd om zich niet te laten ontmoedigen door het cynisme en negativisme waar het gaat om duurzaamheid en de klimaatproblematiek. Hij gaf mee optimistisch te zijn: de jongeren zijn in staat om veranderingen teweeg te brengen, als ze er maar in geloven. "Jullie leven wordt er beter van, dus doe het gewoon!", was zijn oproep. Terlouw werd o.a. uitgenodigd omwille van zijn standpunt verwoord in dit filmpje. Het werd al bijna 300.000 maal bekeken.

De prachtige film ‘Al Camino Frente a Mi’, het RITCS-eindwerk van Aisha Adepoju, ontroerde vervolgens alle genodigden. Studenten van Musical zorgden voor de muzikale verbindingen.

Bekijk hier de foto's!