concertzaal kcb

Onze kunststudenten werken samen aan online Nieuwjaarsconcert

Samen met ons Koninklijk Conservatorium Brussel nodigen we jaarlijks onze studenten, medewerkers en partners uit voor een groots Nieuwjaarsconcert in de mooie concertzaal in hartje Brussel. Om deze traditie te kunnen verder zetten, hebben we dit jaar gezocht naar een coronaproof alternatief. Het resultaat? Een bijzondere samenwerking tussen de studenten van het KCB en het RITCS.

Het online Nieuwjaarsconcert heeft zo zijn voordelen: het concert, dat eigenlijk dient om onze studenten Muziek de nodige podiumervaring te geven, leidt nu ook tot een praktijkervaring voor de studenten van de professionele bachelors Audiovisuele Kunsten en Podiumtechnieken van het RITCS. Zij zorgen immers voor de productie, belichting, captatie en het streamen van het concert. Uiteraard wordt het concert volledig coronaveilig opgenomen, het maakte de uitdaging voor deze studenten des te groter.

Het nieuwjaarsconcert wordt uitgezonden op vrijdagavond 15 januari om 20 uur. Op het programma staat  ‘Das alte Jahr ist nun vergahn’ van Michael Praetorius (1571-1621). Het zijn de studenten ‘Historische Muziek’ die voor de vertolking instaan.