nieuwjaarsconcert

Nieuwjaarsconcert 2020 met de KCB-Bigband

Geen betere start van het jaar dan met ons Nieuwjaarsconcert. Dit jaar was het de beurt aan de studenten van de Jazzafdeling om het programma samen te stellen. Zij kozen voor  de wonderbaarlijke Amerikaanse jazzgitarist en componist Pat Metheny. Reeds in 1975 was Pat Metheny een muzikaal rijzende ster toen hij op zijn 21ste het succesvolle album ‘Bright Size Life’ opnam met de virtuoze bassist Jaco Pastorius. In 1985 had hij, samen met David Bowie, een grote hit met de song 'This is not America'.

De KCB-Bigband staat onder de artistieke leiding van Lode Mertens die, naast docent jazz aan ons Conservatorium, sinds 1995 vast lid is van het befaamde Brussels Jazz Orchestra waarvoor hij ook componeert en arrangeert. Hij had voor dit concert ook een bijzondere gastmuzikant uitgenodigd: Hung Shao-Huan bracht met zijn sheng-instrument een bijzondere accent aan op dit Amerikaanse repertoire. Bovendien waren de individuele solo's van de KCB-studenten een lust voor het jazz-oor!

Bekijk via de link hieronder de fotoreeks:

Nieuwjaarsconcert 2020