banner geld

De Warmste Week aan EhB groot succes!

Meer dan 20 acties op álle campussen van de Erasmushogeschool Brussel, dat is het fantastische resultaat van de Warmste Week aan onze hogeschool, onze slogan 'Let's make it big' is dus goed waargemaakt.

De teller staat nu op 6889,54 euro voor 14 verschillende goede doelen. En er komt nog geld binnen!

Bekijk ook hier de video die we hebben opgenomen tijdens de Warmathon, met Laura Govaerts, DJ van MNM. En een dag later gingen onze RITCS'ers naar Kortrijk (zie ook lager).

Onze studenten en collega's kozen zelf voor goede doelen die hen nauw aan het hart liggen, waardoor nu ook enkele kleinere initiatieven kunnen rekenen op financiële steun.

Dit zijn de gelukkigen:

• ToekomstAtelierdelAvenir, het lerend netwerk voor Brusselse ketjes
  • Ladder’op, buitenschoolse onderwijsondersteuning voor kansarmen in Anderlecht
  • Dyadis, opleiding van assistentiehonden die gratis ter beschikking gesteld worden, Brussel
  • D’brouj Centrum West, jongerenwerking in de Brusselse wijken
  • De Valier, dienstverlening voor volwassenen met een handicap in Liedekerke
  • Netwerk tegen Armoede, 55 verenigingen in Vlaanderen en Brussel die samen armoede en sociale uitsluiting willen uitbannen
  • Ronald McDonaldhuis, zorgt dat ouders bij hun zieke kind kunnen overnachten in het UZ Brussel
  • Ark van Polare, opvang van weidedieren in Lennik
  • Vrienden van het Huizeke, armoedebestrijding in het buurthuis in de Marollen
  • Huize Levensruimte, bijzondere jeugdzorg in Averbode
  • Collectmet, tegen voedselverspilling op de markt van de Abattoir
  • Circus zonder Handen, een sociaalinclusieve circusschool in Brussel
  • Pamoja Mission, Duurzame sociale ontwikkelingshulp
  • Eat vzw, 'eerlijk anders tafelen' in Brusselse resto's

We bedanken alle initiatiefnemers die zich hebben ingezet om zich achter de Let's make it big-camagne te scharen. En uiteraard ook aan alle studenten en collega's die hun portefeuille hebben geopend voor wafels, koeken, muffins, plantjes, liedjes, warme choco enzovoort, enzoverder! Ook dank uiteraard voor de deelnemers aan de Warmathon.

Scoll omlaag voor de filmpjes!

Bekijk hieronder de video van onze Musicalstudenten die in City2 en in het Anspach Center een fijn concertje gaven! En wees gerust, de klank is veel beter dan de kwalitiet van de beelden!

RITCS bezoekt het Glazen Huis in Kortrijk

De eerstejaars Audiovisuele Media van het RITCS hebben de voorbije weken tal van opdrachten afgewerkt in verband met De Warmste Week. Van praatprogramma's, over reportages tot behind the scenes filmpjes, ze waren bijzonder hard in de weer. Bovendien zamelden ze ook geld in voor Circus zonder Handen.

Op 20 december trokken ze naar het Glazen huis van StuBru in Kortrijk om hun eigen prestaties in de verf te zetten, én om het totaalbedrag van EhB mee te delen. Goed gedaan! Klik op de foto voor het filmpje!

Centrale diensten bezoeken Glazen Huis in Brussel

We deden ook ons verhaal in het glazen huis van de Warmathon Brussel. Bekijk het filmpje door op de foto te klikken.