musical
Postgraduaat

Musi­cal

Voor wie

Afgestudeerden professionele bachelor die geen masteropleiding wensen te volgen en zich willen vervolmaken in dans, zang, spel om als performer aan de slag te gaan.

Voor wie

Hoe ziet de opleiding eruit

Niet elke bachelorstudent heeft de intentie om door te stromen naar een masterjaar.
In de master focussen we via een academisch programma op makerschap, zodat deze studenten niet alleen als uitvoerend artiest, maar ook als maker aan de slag kunnen gaan in het werkveld. Sommige bachelorstudenten kiezen bewust voor die rol van uitvoerend artiest en krijgen alzo de gelegenheid om zich te vervolmaken. Op deze manier kan ook een vorming van 4 jaar aangeboden worden, in overeenstemming met de musicalopleidingen in onze buurlanden die steevast 4 jaar behelzen aan 240 SP.

De PG studenten kiezen bewust voor de rol van uitvoerend artiest en kunnen zich via het Postgraduaat vervolmaken en via de vakken Auditietraining en stage een professioneel netwerk onderbouwen.

Lesprogramma

Deze opleiding start vanaf 18 september 2023.

Na je studie

Aan het werk

Als uitvoerend Musical performer in België, NL, Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland

Verder studeren (aan EhB, elders)

Schakeljaar + AMA Musical, Educatieve bachelor/master, dit alles ingericht aan EhB

Attest

Getuigschrift postgraduaat

Waar heb je les

Campus Kaai

• In Anderlecht
  • Brussel is het kloppend hart van de IT- en multimedia-industrie
  • Vlakbij station Brussel-Zuid
  • IT-campus: medialab / fablab / design lab / netwerklab
  • Kunst-campus: musical, theater en drama
  • Leuke studentenresto met warme maaltijden, broodjes, salades, soepen enz
  • Groene ruimte om buiten te zitten
  • Vlot bereikbaar met trein, metro, fiets, step
  • Grote parkeerruimte

Contact:

Openingsuren studentensecretariaat:

• Maandag tot vrijdag
  • 9u tot 17u

Studiekosten

Het inschrijvingsgeld bedraagt 1500 euro.

Inschrijven

Klaar om je in te schrijven voor 'Postgraduaat Musical'? Top!  Vanaf 24 juni 2023 kan je op deze pagina van start met je inschrijving.  Je kan je inschrijving volledig online afronden.

Vereiste voorkennis

In het bezit zijn van een diploma bachelor Musical.

Werken en studeren

Individueel te bekijken met trajectbegeleider.

• School of Arts KCB - Musical
  • Nijverheidskaai 170