Algemene studentenraad

Als student wil je natuurlijk dat jouw stem gehoord wordt op onze hogeschool. Een manier om je stem te laten horen, is door je aan te sluiten bij de algemene studentenraad (ASR). Maar wat doen nu precies?

De ASR vertegenwoordigt alle studenten op het niveau van de instelling. De stuvers (de studentenvertegenwoordigers) die zetelen in de ASR komen op voor de belangen van alle studenten die studeren aan de Erasmushogeschool Brussel. De ASR bestaat uit vertegenwoordigers van de verschillende departementale studentenraden (DSR's), waarvan er vanuit elke DSR twee afgevaardigden naar de ASR worden gestuurd. Op deze manier is er altijd een brede vertegenwoordiging vanuit alle departementen/school of arts en opleidingen.

Eén van de belangrijkste taken van de  ASR is het schrijven van adviezen voor het college van bestuur en de raad van toezicht. Deze adviezen worden serieus genomen en hebben invloed op het beleid van de instelling. Als student heb jij dus de mogelijkheid om bij te dragen aan veranderingen die voor jou en je medestudenten van belang zijn.

De ASR komt ongeveer maandelijks samen om te vergaderen en te bespreken wat er speelt onder de studenten. Tijdens deze vergaderingen wordt er niet alleen serieus gediscussieerd over de belangen van de studenten, maar is er ook ruimte voor gezelligheid en het ontmoeten van andere studenten.

Het aansluiten bij de ASR biedt dus vele voordelen. Niet alleen kun je je stem laten horen op het niveau van de instelling, maar je krijgt ook de kans om andere studenten te ontmoeten en te leren over wat er zich allemaal afspeelt binnen de instelling. Kortom, de ASR is een geweldige manier om betrokken te raken bij de hogeschool en bij te dragen aan het verbeteren van de kwaliteit van het onderwijs.

Ontdek hieronder wie de stuvers zijn die dit academiejaar in de ASR zetelen. Als je vragen hebt voor hun, dan kan je hun bereiken via het onderstaande e-mailadres.

Ons bestuur

Rik - DSR MM