Info voor alumni Management, media en maatschappij

Journalistiek

Het loont zeker de moeite je aan te sluiten bij de LinkedIn-groep Alumni Bachelor Journalistiek Erasmushogeschool om contact te houden met andere alumni en je professioneel netwerk uit te bouwen. Intussen telt onze groep 330 leden, het ideale platform dus om te netwerken! Binnen deze gesloten groep krijg je ook meermaals per week een update van interessante vacatures binnen de journalistiek en de communicatiewereld.

Naast de eigen websites van nieuwsmedia, vakpers en bedrijfspers vind je op onderstaande sites meestal ook een goed overzicht van vacatures in de sector:

Op Facebook kan je je ook aansluiten bij de groep Alumni Bachelor Journalistiek Ehb. Via deze pagina blijf je op de hoogte van nieuws over de opleiding, realisaties van alumni, alumni-activiteiten en interessante vacatures & bijscholingen.

Blijf ons op Facebook ook zeker volgen op de facebookpagina Erasmushogeschool Brussel Bachelor Journalistiek, het digitale uitstalraam van de realisaties van onze studenten, alumni en docenten.

Hotelmanagement

Hotelmanagement Erasmushogeschool Brussel is de groep alumni Hotelmanagement EhB – CERIA – COOVI – Wemmel op LinkedIn. Via deze groep kun je op een vlotte manier contact houden met andere oud-studenten en je professionele contacten uitbouwen en managen.

Op Facebook kan je je ook aansluiten bij de groep EhB Hotelmanagement. Via deze pagina blijf je op de hoogte van de activiteiten van de opleiding. Volg ons ook via de Instagram-account ehb.hotelmanagement.

Organisatie & Management (nieuwe naam Office Management

Naast de algemene jobsites kun je ook een kijkje nemen op een aantal websites van uitzendbureaus die zich specifiek richten tot management assistants: www.secretary-plus.be/of de afdeling Top Secretaries’ van Adecco. Via de vakvereniging IMA kun je een professioneel netwerk uitbouwen en op de hoogte blijven van interessante vacatures. Ook www.rainbowgroup.be/nl/home heeft regelmatig vacatures. Via de Linkedin-groep Alumni Office Management Erasmushogeschool blijf je in contact met ex-docenten en ex-collega’s.

Communicatiemanagement

Het loont zeker de moeite je aan te sluiten bij de LinkedIn-groep Alumni Communicatie Erasmushogeschool om contact te houden met andere alumni en je professioneel netwerk uit te bouwen. Intussen telt onze groep meer dan 1100 leden, het ideale platform dus om te netwerken! Binnen deze gesloten groep krijg je ook meermaals per week een update van interessante vacatures binnen het werkveld.

Naast de eigen websites van potentiële werkgevers (reclamebureaus, evenementenbureaus, PR-bureaus, …) vind je op onderstaande sites meestal ook een goed overzicht van vacatures in de sector:

Op Facebook kan je je ook aansluiten bij de groep Alumni Communicatie Erasmushogeschool. Via deze pagina blijf je op de hoogte van nieuws over de opleiding, realisaties van alumni, alumni-activiteiten en interessante vacatures & bijscholingen.>

Sociaal Werk

De opleiding heeft een Facebookpagina voor alumni, namelijk Sociaal Werk – Erasmushogeschool Brussel.

Verder heb je ook verschillende steunpunten in sociaal(-cultureel) werk waar vacatures op vermeld staan en/of interessante info over werkveld, vormingsaanbod, beleid, … De belangrijkste zijn onder meer:

• www.samenlevingsopbouw.be/– site van Samenlevingsopbouw Vlaanderen met nuttige info voor vacatures rond opbouwwerk, buurtwerk, …
  • www.socius.be/– steunpunt voor het sociaal-cultureel werk met volwassenen in Vlaanderen en Brussel
  • www.kennisplein.be/– Deze site is het online trefpunt voor wie mensen in een maatschappelijk kwetsbare positie ondersteunt. Ze verzamelen actuele en praktijkgerichte kennis en hebben ook een vacaturebank.
  • www.11.be– Site die onder meer de vacatures publiceert bij de ngo-organisaties uit Vlaanderen en Brussel
  • Vvsg.be - De Vereniging van Vlaamse Steden en Gemeenten

Voor wie op zoek is naar werk: In Brussel: Actiris en IAMB, Informatie over de Arbeidsmarkt in Brussel: Verzamelt info over elk beroep of activiteitensector (met onder andere ook overzicht van de openstaande werkaanbiedingen,…), bijvoorbeeld voor sociaal werkers. In Vlaanderen: https://www.vdab.be/.

Toerisme- & Recreatiemanagement

Op LinkedIn bestaat een groep alumni Toerisme & Recreatiemanagement om contact te houden met vroegere medestudenten

Naast de websites van bedrijven die actief zijn in de toerisme- en recreatiesector, kun je ook een bezoek brengen aan de websites van een aantal (vak)verenigingen:

Ook via de Facebook-groep EhB –Toerisme- en Recreatiemanagement blijf je op de hoogte van de activiteiten van de opleiding.

Idea & Innovation Management

Om contact te houden met andere alumni is je aansluiten bij onze Facebookgroep Alumni Idea & Innovation Management een must!

Intussen telt onze groep ruim 80 leden, het ideale platform dus om je professioneel netwerk uit te bouwen. Je zal als lid regelmatig berichten krijgen over interessante vacatures en alumni-activiteiten.

Levenslang Leren

Alles over onze eigen navormingen vind je terug op Levenslang Leren. Neem zeker eens een kijkje!