Studenten Toerisme- en recreatiemanagement

Stages Toerisme- en Recreatiemanagement lopen op hun einde

Het einde van het academiejaar betekent voor de meeste studenten Toerisme- & Recreatiemanagement ook het einde van hun stage. Voor de laatstejaarsstudenten zit het er eind deze week al op, de tweedejaars komen volgende week terug van hun (buitenlandse) avontuur. Hieronder de stageverhalen van Elias, Lidia en Oemeyma.

Elias Ouaghrib

• Derdejaarsstudent
  • 16 weken op stage in het buitenland
  • Baja Wild Encounters (Baja California Sur in Mexico)
  • Elias vond de stageplek op eigen initiatief
  • Takenpakket: communicatie met klanten/groepen die een tour willen boeken, leads opvolgen die via de verschillende kanalen binnenkomen, social media managen, CRM system, email campagnes, tours opzetten en (leren) begeleiden, nieuwe tours/packages samenstellen en vormingen over duurzaamheid en ecotoerisme.

Lidia Wojcik

• Derdejaarsstudent
  • 16 weken op buitenlandse stage
  • ESN Porto (Erasmus Student Network, Portugal)
  • Lidia ging op Erasmus en studeerde haar volledige 2e jaar in Porto.
  • Ze kende ESN dus als deelnemer en contacteerde hen nadien om haar laatstejaarsstage bij hen uit te voeren.
  • Takenpakket: o.a. activiteiten/trips organiseren voor buitenlandse studenten op Erasmus in Porto, front desk beheren, openen en sluiten van het kantoor en basisboekhouding.

@lidiawojcik_

internship at ESN Porto so far ✨👀

♬ What You Know

Oemeyma Boughdir

• Tweedejaarsstudent
  • 9 weken op stage + 1 extra maand (op vrijwillige basis, om de start van het hoogseizoen te ervaren)
  • Vakantiepark L’ami Soleil (vestiging Portiragnes-Plage, regio Hérault in Frankrijk)
  • Takenpakket: o.a. check-in en check-out van de gasten, uitleg excursies, gegevens in systeem invoeren, kassa beheren, toeristische circuits uitwerken en seminaries mee assisteren.