Toerisme- & Recreatiemanagement wint Autocar Award 2024

Samen met vijf anderen Vlaamse hogescholen won onze opleiding Toerisme- & Recreatiemanagement de "Autocar Award 2024".

Autocar Award 2024

Jaarlijks reikt de FBAA (de Federatie van Belgische Autobus- en Autocarondernemers) de Autocar Award uit. Hiermee wil de federatie hun waardering uitdrukken voor innovatieve bijdragen aan het autocartoerisme. Dit jaar vielen de vijf Vlaamse hogescholen, waaronder Erasmushogeschool Brussel, die een bacheloropleiding Toerisme- & Recreatiemanagement organiseren gezamenlijk in de prijzen. Naast de trofee kregen de winnende studenten een budget om zelf een autocarreis mee te maken, wat voor hen een tweede ervaring met het autocarproduct betekende. Deze waardering is de verdienste van een jarenlange samenwerking tussen de autocarsector en het onderwijs.

Team effort

Het winnende project "Maak uw eigen autocarreis" bestaat uit het maken van een reisprogramma, de bijhorende prijsberekening en een gedetailleerd marketingplan. Al sinds het academiejaar 2011-2012 ontwikkeleden meer dan 1500 studenten een eigen autocarreis onder begeleiding van meer dan 25 docenten en opleidingshoofden. Dit project is een mooi voorbeeld van een prachtige samenwerking tussen onderwijs en industrie.

Een dikke proficiat aan de opleiding. Wij geven deze toonaangevende award alvast een mooi plekje op onze campus!