Studenten presenteren hun project Todin

The New Generation Showdown: Studenten presenteren hun eindwerken op een innovatieve manier

Op woensdag 6 maart vond de New Generation Showdown plaats op campus Kaai. Dit evenement bracht een mix van derdejaars studenten Toegepaste Informatica samen, die hun afstudeerprojecten op een alternatieve en verfrissende manier presenteerden. De beurs bood een podium voor studenten om hun creativiteit en technische bekwaamheid te tonen aan een diverse groep bezoekers, waaronder vertegenwoordigers uit het werkveld zoals Randstad, VRT, B.U.T., en Acerta.

Het was fascinerend om de verscheidenheid aan gepresenteerde projecten te zien. Van innovatieve medische toepassingen tot indrukwekkende gamification-platforms, de studenten lieten zien dat ze niet alleen theoretische kennis bezitten, maar ook in staat zijn om deze toe te passen in praktische contexten.

Enkele opmerkelijke projecten waren onder meer:

1. Online revalidatieplatform voor UZ-Gent: Een project dat de mogelijkheden van technologie in de gezondheidszorg verkent, met een focus op revalidatieprocessen.

2. Valdetectie: patiëntenvolger met valdetectietechnologie: Een innovatieve benadering om de veiligheid van patiënten te verbeteren door middel van geavanceerde valdetectietechnologie.

3. Socialkit: Een platform dat de media- en technologische geletterdheid van tieners vergroot door hen uit te dagen om hun eigen sociale netwerkwebsites te bouwen.

4. Sip!: Een drankplatform dat zowel drankverkopers als liefhebbers samenbrengt, waardoor een unieke gemeenschap ontstaat rond gedeelde interesse in dranken.

5. Todin: Een online webshopvergelijkingsplatform dat consumenten helpt bij het maken van weloverwogen aankoopbeslissingen door belangrijke webshops te vergelijken.

6. The Singing Machine: Een AI-muziekgenerator die creatieve mogelijkheden verkent door middel van kunstmatige intelligentie.

7. Midnight Shadows: Een spannende survival horror game die gebruikmaakt van generatieve tools om een dynamische en meeslepende spelervaring te creëren.

8. The Game: Een multiplayer game voor Windows met twee fasen, die strategie en samenwerking combineert voor een boeiende spelervaring.

Het programma bood een informele omgeving waar bezoekers de projecten konden verkennen, vragen konden stellen aan de studenten, ideeën konden uitwisselen & de projecten konden beoordelen.

De New Generation Showdown bracht studenten, bedrijven en bezoekers samen om een inspirerende blik te werpen op de toekomst van technologie en creativiteit.

Studenten presenteren
Gaming