Begeleiding voor nieuwe studenten

Kijk je al uit naar je eerste dagen in het hoger onderwijs? Of voel je toch wat spanning omdat je nog niemand kent en niet meteen weet wat er van je wordt verwacht? Samen zorgen we ervoor dat je een vlotte, boeiende start maakt.

Begeleiding van bij je inschrijving

Na je inschrijving ontvang je een overzicht met de boeken die je best aankoopt. De bestelling kan je zelf online plaatsen.

Volg je een opleiding met exacte wetenschappen (zoals Biomedische Laboratoriumtechnologie of Verpleegkunde), dan kan tijdens de zomervakantie deelnemen aan onze zomercursussen, waarin we je kennis verder bijspijkeren over bv. wiskunde of chemie. Zo ben je meteen mee of weet je waar je nog een tandje kan bijsteken.

Voor de start van het academiejaar ontvang je nog een brief waarin we onder meer vermelden wanneer je aanwezig mag zijn, de eerste dag.

De start!

Het academiejaar start op maandag 18 september 2023. Een aantal opleidingen begint al vroeger met een introductiedag. Als dat voor jou het geval is, word je tijdig op de hoogte gebracht.

De eerste dag laten we je uitgebreid kennismaken met je medestudenten, docenten en personeelsleden van EhB (studentenbegeleider, trajectbegeleider …). We gidsen je ook door de gebouwen, zodat je meteen weet waar welk lokaal ligt, waar het studielandschap is, waar je een kopie kan maken en op welke verdieping je een hap kan eten.

nuttige links voor (nieuwe) studenten

De juiste motivatie vind je vanzelf

Ken je (nog) niemand op de hogeschool en voelt dat voor de start wat onwennig? Je bent zeker niet de enige. Toch kunnen we je nu al garanderen dat je er tegen eind oktober heel wat vrienden bij zal hebben. Bij EhB werk je namelijk in groepjes aan projecten, wat ervoor zorgt dat je je medestudenten meteen beter leert kennen. Bovendien zijn we niet de grootste hogeschool. Je zal dus niet met 400 studenten in een grote aula zitten, wel integendeel. Hierdoor kunnen we sterk inzetten op je individuele motivatie en kwaliteiten.

Je trajectbegeleider voor vragen op maat

Denk je aan een individueel aangepast studietraject en wil je daar al eens over praten met onze trajectbegeleiders? Op deze pagina vind je een overzicht van mailadressen per opleiding.