U bent hier

Algemeen

  • Ben je geboeid door leuke reclamecampagnes en de rol van de nieuwe media?
  • Wil je weten hoe een nieuw product ontwikkeld en gelanceerd wordt?
  • Wat zijn de koopmotieven van een klant en hoe kun je daarop inspelen?
  • Hoe kunnen sterke merken worden uitgebouwd?

In de opleiding graduaat Marketing zal je marketingprincipes toepassen op realistische situaties, rechtstreeks uit de bedrijfswereld. Je leert over de geheimen van het consumentengedrag, hoe een marktonderzoek te voeren om daarna dit te vertalen naar een marketingplan binnen een bepaald budget. Daarvoor gaan we ook dieper in op marktsegmentatie, positionering, merkenbeleid, communicatiebeleid, strategie en planning, sales management, …

Je leert commercieel en strategisch te handelen in een B2B of B2C omgeving, lokaal of internationaal, met producten of diensten, in een profit of non-profit sector. De klemtoon ligt op strategisch en commercieel inzicht, organisatievermogen en klantgericht denken. Je leert marketingvraagstukken op een structurele manier te analyseren en op te lossen.

Een volwaardig hoger diploma in 2 jaar

We bieden je een tweejarige opleiding aan die volledig op de beroepspraktijk is afgestemd. Tijdens de opleiding volg je 3 tot 4 dagen les per week. Werkplekleren maakt deel uit van de opleiding. Wat je leert in de lessen, kun je meteen omzetten in de praktijk. Je neemt ook je ervaringen van tijdens het werkplekleren mee om opdrachten tijdens de les uit te voeren.

Je opleidingsprogramma bestaat uit vijf thema’s:

  • Basismarketing
  • Marketingtechnieken
  • Bedrijfsaspecten
  • Marketingmanagement
  • Werkplekleren & Integratie

Het diploma graduaat Marketing opent vele deuren

De vraag naar marketeers is groot. Onze economie heeft grote nood aan dynamische  profielen die creatief kunnen denken en de markt goed aanvoelen. Naast een degelijke technische kennis beschik je ook over communicatieve en commerciële vaardigheden.

Met een graduaatdiploma Marketing op zak heb je een ruime keuze op de arbeidsmarkt en uitzicht op een boeiende carrière. Je kunt aan de slag als sales manager, product manager, brand manager, marketing manager, key account manager, communicatieadviseur, PR-verantwoordelijke, marktonderzoeker, … of je kunt als zelfstandige zelf je eigen bedrijf of winkel op starten.

Wil je verder studeren? Wil je na deze opleiding doorstromen naar de professionele bachelor Communicatiemanagement, dan krijg je bij de Erasmushogeschool Brussel vrijstellingen o.b.v. EVK.

Toelatingsvoorwaarden

Je moet minstens 18 jaar zijn. Heb je geen diploma secundair onderwijs, dan kun je na het slagen in een toelatingsproef toch starten.

Lesplaats

De opleiding wordt georganiseerd binnen een samenwerkingsverband tussen de Erasmushogeschool Brussel (EhB) en het Centrum voor Volwassenenonderwijs CVO COOVI.

Wens je meer informatie?

Ben je benieuwd naar de concrete lesomgeving en de lesgevers?

Kom dan eens langs een van volgende infodagen:

- op campus Media, management en maatschappij van de Erasmushogeschool Brussel.

  • Zaterdag 24 juni 2017 | 9u - 13u
  • Zaterdag 2 september 2017 | 9u - 13u

- op CVO COOVI: Emile Grysonlaan 1, te 1070 Anderlecht.

  • Zaterdag 10 juni 2017 | 13u - 18u | Kom naar onze openlesdag!
  • Zaterdag 2 september 2017 | 9u - 12u

Inschrijvingen

Voor bijkomende informatie of inschrijving kun je terecht bij CVO COOVI. Neem gerust ook contact op met opleidingscoördinator Katrien Van den Broecke (katrien.vandenbroecke@coovi.be). Bekijk hier het lessenrooster.

CVO COOVI
Emile Grysonlaan 1
1070 Anderlecht
tel.: 02/526 51 00
e-mail: cvo@coovi.be
www.coovi.be/cvo