Velov-conferentie 2024: Een frisse blik op onderwijs

Waar?
Campus Kanal
Reservatie
Nu early bird tickets via de link onderaan deze pagina

Een frisse blik op onderwijs: grenzeloos inspirerend

Vrijdag 31 mei, 9:00-17:00

Conferentie voor Vlaamse Lerarenopleidingen door de Vereniging Lerarenopleiders Vlaanderen (Velov) i.s.m. de lerarenopleidingen van Erasmushogeschool Brussel

Leerkrachten, scholen(gemeenschappen), pedagogische begeleidingsdiensten en lerarenopleidingen blijven zich inzetten om kinderen, jongeren en professionals te inspireren, ondanks de hoge druk die het onderwijs ervaart. Deze mensen dragen kwaliteit hoog in het vaandel. Ze kijken over de schoolmuren heen en zien kansen om te grijpen en uitdagingen om aan te gaan. Ze zoeken naar innovatieve onderwijssystemen in binnen- en buitenland om hun onderwijsvisie bij te sturen. Ze blijven elke dag opnieuw de connectie zoeken met de buurt, de maatschappij en de samenleving.

De jaarlijkse Velov-conferentie wil daarom samen met jullie vooruitkijken, met een frisse blik en over (lands)grenzen heen. We grijpen de kans om elkaar te inspireren met realistische en haalbare initiatieven om de uitdagingen in alle onderwijsniveaus aan te gaan. We kijken ernaar uit om jullie te ontmoeten op campus Kanal, in hartje Brussel.

Wil je lid worden van Velov, doe dit dan eerst via deze link en registreer je daarna tegen het gereduceerde tarief voor het congres.

Bekendmaking keynotespreker

De Velov-conferentie 2024 "Een frisse blik op onderwijs: grenzeloos inspirerend" verwelkomt professor Angela James als keynotespreker. Professor James is een expert in wetenschapseducatie aan de Universiteit van KwaZulu-Natal in Zuid-Afrika. Haar expertise bestrijkt nog verschillende andere onderwijsdomeinen, zoals: curriculum- en instructieontwerp, inheemse kennissystemen, milieueducatie en gemeenschapsparticipatie.

Haar toewijding aan onderzoeksgebaseerd onderwijs en haar bijdragen aan de implementatie van bovenstaande topics hebben zowel nationaal als internationaal een blijvende impact gehad en zullen ongetwijfeld een bron van inspiratie zijn voor alle deelnemers. Haar samenwerking met internationale organisaties zoals UNESCO, VVOB en EPIZ benadrukt haar betrokkenheid bij duurzame ontwikkeling en klimaatverandering.

Dank ook aan haar en onze partner VVOB om dat mee mogelijk te maken.

Graag meer weten over de keynotespreker? Lees hier meer over Angela James.

Keynotespreker

Mail ons: