Aanbod voor scholen

EhB zet sterk in op het ondersteunen van scholen en leerkrachten secundair onderwijs. We hebben een uitgebreid aanbod voor zowel leerlingen als leerkrachten met o.a. lesmateriaal, workshops, opleidingen, klasbezoeken aan onze labs, infosessies verder studeren,... Ontdek ons aanbod hieronder.

Studiekeuzebegeleiding op onze campus

Kom langs met je laatstejaars op één van onze campussen en laat ze kennismaken met het hoger onderwijs en proeven van het campusleven. Samen met onze ambassadeurs ontvangen we je met open armen en bieden we je een dagplanning aan op maat van jullie vraag. Interesse? Laat hier je gegevens achter.

Studiekeuzebegeleiding op jouw school

Organiseert je school een infosessie over verder studeren? Onze experts komen graag langs. Wil je graag een infosessie op maat over studiekeuze? Nodig je de ouders graag eens uit? We geven een overzicht over het hoger onderwijslandschap en de voorbereiding om tot een goede studiekeuze te komen. Neem contact op met dorien.brouwer@ehb.be.

Klasbezoek labs en labo's

Kom met je klas langs in ons medialab, fablab, netwerklab, openbiolab of BicSim (Brussels Integrated Care Centrum).

Workshops voor leerlingen en leerkrachten

We bieden workshops en lessen aan die het programma van de derde graad secundair onderwijs waardevol aanvullen. Ook zijn er leuke video's om in de les te integreren. Ontdek ons aanbod van workshops en video's voor zowel leerlingen als voor de leerkracht.

Stage, werkplekleren of job

Heb jij een stageplaats of zelfs een job voor onze studenten lerarenopleidingen, of misschien voor een IT-student of student Organisatie & Management? Deel je vacature in ons Career Center.

Studenten helpen in je school/klas

Onze studenten uit de lerarenopleidingen staan klaar om aan de slag te gaan in jouw school of klas en je te ondersteunen bij een project. Ontdek hoe onze studenten je kunnen helpen.

Sponsoring van events

Wij sponsoren graag events georganiseerd door scholieren. Mail naar dorien.brouwer@ehb.be om je aanvraag in te dienen.

Folders van onze opleidingen

Wil je jouw leerlingen informeren over onze opleidingen en studeren aan EhB? Gebruik dit bestelformulier om onze folders aan te vragen. Je kunt meteen alle brochures opvragen, of kiezen per type of per opleiding.

Van het bso naar het hoger onderwijs

De komende jaren verandert de wetgeving voor bso-scholieren om met hoger onderwijs te starten. De toegang tot de graduaten wordt eenvoudiger, maar de toegang tot een bachelordiploma zal een bepaald voortraject vereisen in het secundair. Op deze pagina lees je er alles over.

Bijscholingen voor leerkrachten

Wij hebben heel wat expertise in huis dankzij onze lerarenopleidingen en ons toegepast onderzoek. We delen graag met jou onze kennis.