Word Studentenvertegenwoordiger

studentenraad

Gezocht: studenten met visie

Wil je mee richting geven aan de toekomst van EhB? Word studentenvertegenwoordiger!

Je leert er onderhandelen, in dialoog gaan en deelnemen aan besluitvorming én je laat het EhB-bestuur voelen wat er leeft bij de studenten. Leuke extra: je kan een officieel getuigschrift krijgen als je minstens één academiejaar studentenvertegenwoordiger bent geweest. Dat staat mooi op je CV!

Ik wil me kandidaat stellen voor mijn departement/ School of Arts

Wil jij zetelen in jouw departementale studentenraad (DSR)?

Een mandaat als studentenvertegenwoordiger in de DSR betekent dat je opkomt voor de studenten uit jouw departement of School of Art. In de DSR kan je projecten uitwerken voor de studenten van jouw departement/School of Art.

Je kan ook adviezen geven aan andere raden binnen en buiten EhB. In deze raden kan je ook zelf zitten.

• De Algemene Studentenraad heeft macht om beslissingen te nemen over alle zaken die te maken hebben met het leven van studenten op de EhB-campussen. In de Algemene Studentenraad bespreek je onderwerpen zoals verlofregelingen, inschrijvingen, studiekosten en begeleiding voor studenten. Je kan ook zelf ideeën voorstellen aan het College van Bestuur via adviezen die jullie samen indienen.

• De STUVO-Raad bevoegd voor onder andere restaurants, sport, sociale dienst, huisvesting,... Jij beslist mee hoe de werking van STUVO er moet uitzien samen met andere studentenvertegenwoordigers en personeel van EhB. Daarnaast kan je ook initiatieven aanreiken waarmee STUVO aan de slag gaat.

• De Departementsraad/School of Arts-raad is verantwoordelijk voor de besluitvorming over de campussen en opleidingen. Als lid van deze raad werk je samen met de directie en het personeel om te bepalen hoe toekomstige opleidingen eruit moeten zien. Je hebt ook inspraak in hoe de campussen kunnen worden verbeterd. Bovendien kun je als raadslid zelf initiatieven aandragen om het departement of de School of Art te verbeteren.

Stel je nu kandidaat voor jouw Departementale Studentraad!

Ik wil me kandidaat stellen voor de Raad van Toezicht

Vertegenwoordig alle studenten van de Erasmushogeschool Brussel in de Raad van Toezicht (RvT);

• Keur onder meer de missie, de strategische doelstellingen, het strategisch meerjarenplan en de begroting goed.
  • Bepaal ook mee het pedagogisch project van de hogeschool en de rechtspositieregeling van de student.

De RvT is het hoogste orgaan van de hogeschool en houdt toezicht op het vervullen van de missie van de hogeschool door het bestuursorgaan, dat is het College van Bestuur (CvB). Er wordt ten minste driemaal per jaar vergaderd.

In deze raad zetelen 2 studentenvertegenwoordigers (één mannelijke & één vrouwelijke) namens alle EhB-studenten. De studentenvertegenwoordigers die in de Raad van Toezicht zetelen worden automatisch lid van de Algemene studentenraad (ASR) om de behandelde dossiers uit de RvT terug te koppelen aan de ASR.

Stel je nu kandidaat voor de Raad van Toezicht!

Bijkomende info

Twijfel je nog?
Heb je graag nog wat extra informatie?
Mail dan naar mathilde.huysmans@ehb.be of kiesbureau.studenten@ehb.be
Mathilde is de studentencoach voor alle studentenvertegenwoordigers en voorzitter van het kiesbureau.