Micro-credential

Account­ing Administration

Online kennismakingsgesprek

Nog vragen over onze micro-credentials? Plan een online gesprek in!

Nood aan een opleiding binnen boekhouden...

... volg een van onze micro-credentials!

Drie redenen waarom onze micro-credential voor jou de uitkomst biedt

1. Er is op dit moment een erg grote vraag naar kandidaten met een boekhoudprofiel, waardoor bedrijven niet altijd voldoende kandidaten vinden. Ze werven daardoor mensen aan die geen diploma boekhouden hebben.
2. Zelfstandigen zijn verplicht om hun activiteiten op een boekhoudkundige manier bij te houden, maar missen soms de nodige skills om hiermee aan de slag te gaan. Vaak doet men een beroep op een extern boekhoudkantoor, maar loopt de communicatie niet altijd even vlot.
3. Het aantal zaken dat binnen de 5 jaar na oprichting failliet verklaard wordt, is aanzienlijk. Door het volgen van een van deze micro-credentials krijgen zelfstandigen een beter zicht op hun cijfers en kan indien nodig tijdig bijgestuurd worden.

Bekijk hier de planning (onder voorbehoud) voor de micro-credentials voor academiejaar 23-24.

Hulpboekhouder

De micro-credential Hulpboekhouder beoogt mensen die al actief zijn binnen een boekhoudkundige afdeling van een bedrijf, maar die onvoldoende achtergrond hebben van deze materie. In dit micro-credential is ook een stage van 13 dagen inbegrepen.

Vakken: Algemeen boekhouden 1, Computerboekhouden, BTW en Stage 1.
Studiepunten: 21

Bedrijfsbeleid

De micro-credential Bedrijfsbeleid beoogt mensen die een eigen zaak hebben (KMO) of wensen op te starten, maar die onvoldoende achtergrond hebben van boekhoudkundige materie. Na het volgen van deze micro-credential ben je in staat om je boekhouding beter te begrijpen en op te volgen. Juridisch sta je ook sterker in je schoenen, want heel wat aspecten van Burgerlijk, economisch en vennootschapsrecht zijn belangrijk om je eigen zaak goed te beheren.

Vakken: Algemeen boekhouden 1; Bedrijfsorganisatie, controle en deontologie; Burgerlijk, Economisch en Vennootschapsrecht en Debiteuren- en crediteurenbeheer
Studiepunten: 18 SP

Boekhouden voor werknemers

De micro-credential Boekhouden voor werknemers beoogt mensen die al actief zijn binnen een boekhoudkundige afdeling van een bedrijf, maar die onvoldoende achtergrond hebben van deze materie.

Vakken: Algemeen boekhouden 1, Computerboekhouden, BTW en Debiteuren- en crediteurenbeheer.
Studiepunten: 18

Boekhouden voor zelfstandigen

De micro-credential Boekhouden voor zelfstandigen beoogt mensen die een eigen zaak hebben (KMO) of wensen op te starten, maar die onvoldoende achtergrond hebben van boekhoudkundige materie. Na het volgen van deze micro-credential ben je in staat om je boekhouding beter de begrijpen en om je belastingaangifte (Personenbelasting) te optimaliseren.

Vakken: Algemeen boekhouden 1, Computerboekhouden, Project Eenmanszaak en Personenbelasting
Studiepunten: 18

.

Online

De micro-credentials maken deel uit van het e-learningtraject en verlopen dus volledig online. Je studentensecretariaat bevindt zich op campus Leuven.

Interleuvenlaan 5
3001 Heverlee, Leuven

Openbaar vervoer: neem aan het station van Leuven de bus en stap af aan de halte Haasrode UCLL

• 630 en 4 richting Haasrode

• 5 richting Vaalbeek

Blue-bike: huur je fiets aan het station van Leuven en fiets in 20 minuten naar de campus.

Auto: zet je auto op de ruime parking achter het gebouw van Interleuvenlaan 5.

Wat kosten de opleidingen

De berekening van studiegelden gebeurt op basis van onderstaande tarieven:

Vast gedeelte

Variabel gedeelte
per studiepunt

Niet-beurstariefstudent € 282,1 € 13,5
Bijna-beurstariefstudent € 282,1 € 4,9
Beurstariefstudent € 128,8 € 0,0

Je kan alle info over studiegeld vinden op onze Wat kost het?-pagina.

Waar staat een studiepunt voor?

Een studiepunt staat voor het aantal uren studieactiviteit dat verwacht wordt aan een hogeschool of universiteit: in de les zitten, groepswerk, studietijd, examens…. Tel ongeveer 25 à 30 uren per punt.  Een module met veel studiepunten vergt dus meer tijd dan een module met minder punten. Dus voor een module met 10 studiepunten, verwacht de docent van de student dat hij of zij er 250 à 300 uur aan besteedt, inclusief aanwezigheid in de les.

Meer informatie over studiepunten en het puntensysteem vind je op deze pagina.

Wil je meer weten?

Controleer of je mag starten

Heb je geen diploma secundair onderwijs? Dan mag je toch starten als je slaagt voor het toelatingsonderzoek. Is er geen sessie meer beschikbaar in Leuven? Stuur ons een e-mail en we organiseren graag een extra sessie.
Voor meer info omtrent de voorwaarden kan je op onze pagina toelatingsvoorwaarden terecht.

Inschrijvingsprocedure

Schrijf je volledig online in via www.erasmushogeschool.be/nl/inschrijven: kies voor "soort opleiding - graduaatsopleiding", "opleiding - Graduaat in de accounting administration (inclusief micro-credentials - Campus Leuven)"

Studentensecretariaat

Secretariaat

Wil je graag langskomen? Ons secretariaat is open op maandag en woensdag van 11u tot 19u en op donderdag van 13u tot 19u

Campus Leuven
Interleuvenlaan 5
3001 Heverlee
campusleuven@ehb.be

Contact

Heb je nog vragen? Of wil je een persoonlijk gesprek inplannen (digitaal)? Verstuur je verzoek via graduaat.accounting.elearning@ehb.be

We zwieren op verschillende momenten tijdens het jaar de deuren van onze campussen open.

Check zeker deze pagina voor last-minute wijzigingen.