Photo van een meisje van de lagere school

We nemen deel aan de Brusselse Studiekeuzebeurs voor lagere schoolkinderen

In november organiseert de VGC een grote studiekeuzebeurs op de Heizel. Alle Brusselse schoolkinderen worden uitgenodigd om 4 dagen lang kennis te maken met allerhande beroepen en opleidingen in het middelbaar. Ook wij zijn aanwezig om scholieren inspiratie te geven om de juiste keuze te maken. Zo worden de zorgopleidingen ondersteund met een demo reanimatie door onze collega's, en kinderen met IT-interesse kunnen aan de slag met Microbits, de microcomputertjes waar onze opleidingen Multec en Dig-X al eerder kinderprojecten mee begeleid hebben. Een Microbit is een minicomputer waarmee kinderen op een speelse manier kennismaken met coderen. De computertjes hebben een interface met lichtjes en knopjes die je zelf kunt programmeren.