U bent hier

Wat hebben Pokémon, Coca Cola en het Brussels Stripmuseum gemeen?

Ze hebben allemaal apps die werken met gamification en augmented reality! En wat is het grote verschil? De laatste twee werden gemaakt door studenten Multec van de Erasmushogeschool! 

Voorlopig staat Pokémon GO uiteraard aan de leiding wat wereldwijd succes betreft. Senior onderzoeker Gamification for Business Christophe Benoit vertelt in deze blog waarom  specifiek dit spel zoveel succes heeft.  

Het is dan wel geen Pokémon GO, maar onze studenten Multec ontwikkelden op vraag van tal van echte klanten apps voor smartphones. Zo werd voor Coca Cola een app bedacht die het wachten in rijen in pretparken aangenamer maakt. Door spelletjes, het verzamelen van coins en contact met anderen wil de frisdrankgigant ook tijdens het aanschuiven in contact blijven met de consument. Een andere app die recent werd ontwikkeld door studenten, begeleidt de bezoekers doorheen het Brusselse stripmuseum. Uiteraard is er ook spelelement aan toegevoegd, zoals het creëren van je eigen stripcover. 

Ben je geïnteresseerd om hier meer over te vernemen? Kom dan naar de infodag van onze IT-opleidingen van 3 september.

Trouwens, als je meer wilt te weten komen over het fantastische communicatie- en marketingplan van Pokémon GO, dan moet je je blik richten op onze opleiding Communicatiemanagement. Want de brandingoefening die achter deze game zit, is geniaal in zijn eenvoud en toch overdonderend succesvol. Ook daar ben je zaterdagvoormiddag 3 september welkom.

 

 

 

Thema

Departement

Deel dit artikel