studenten Toerisme- & Recreatiemanagement

Studenten Toerisme- & Recreatie ontdekken Ruhrgebied

De studenten Toerisme- & Recreatiemanagement trokken drie dagen richting Duisburg om kennis te maken met een eerder onbekend toeristisch gebied. De uitstap kaderde in het vak Case Recreatie waarbij het Ruhrgebied werd bezocht als voorbeeld van het hergebruik van een gebied voor toeristisch-recreatieve doeleinden.

Zo werd onder meer een bezoek gebracht aan het Zollverein, dat Unesco-werelderfgoed is. Ooit was het één van de grootste steenkoolmijnen van Europa, vandaag heeft de site een volledige andere functie. Een masterplan, met financiële steun van de EU, werd ontwikkeld voor deze locatie: nu zijn er musea, evenementzalen, restaurants, fietspaden, wandelpaden, enz.

De educatieve trip wordt door de opleiding beschouwd al een inspiratiereis. Nu dienen de studenten zelf een masterplan te ontwikkelen voor het Pajottenland… wij zijn alvast benieuwd en nieuwsgierig naar alle innovatieve en creatieve invalshoeken van onze studenten…

(foto: (c) Toerisme- & Recreatiemanagement)