Banner Image

Studenten Multec tonen in hun final show dat ze klaar zijn voor het werkveld

Dinsdag 27 juni werden in het Medialab op Campus Kaai de bachelorproeven (final work) van de laatstejaars Multec (Multimedia en communicatietechnologie) voorgesteld aan familie, sympathisanten, werkveld en docenten.

In zijn welkomstwoord verwees Frank Lanssens, directeur van het departement Design & Technologie, naar de reactie van het werkveld over het werk van de Multec-studenten die ‘van vele markten thuis zijn, technologie en creativiteit weten te combineren, hun soft skills beheersen en direct inzetbaar zijn in het creatief multimediaveld’. De bachelorproeven zijn daar ook het beste bewijs van: studenten stellen een idee voor, volgen hun eigen planning en krijgen de volle eindverantwoordelijkheid.

Docent Robbie Delaere was de host van dienst en presenteerde de bachelorproeven in vier rondes – met focus op sport & spel, ecologie & sociaal engagement, digitale leerplatformen & mediawijsheid en art & tech. Bij elke ronde werden aan studenten prijzen uitgereikt.

Het was in de rondes meteen duidelijk dat de opleiding de vinger aan de technologische pols houdt, met onder andere toepassingen van VR (virtual reality), 3D gaming, leap motion, IoT (internet of things), LMS, digitale leeromgevingen en de hololens. Zo onderzocht student Ward Peeters de bedrijfstoepassingen voor de Microsoft hololens. Zijn werk bleef niet onopgemerkt. Begin mei presenteerde hij zijn bachelorproef over de Microsoft Hololens op het Data Cititzens '17 event in New York.

Tot slot lootte Florian Giroul uit de tien laureaten de hoofdprijs, een EhB-ballonvaart.

Deze lichting is klaar om een hoge vlucht te nemen.

Overzicht van de uitgereikte prijzen

Prijs voor initiatief & entrepreneurship

Microsoft Hololens Use Cases door Ward Peeters

Prijs voor creativiteit