Vrt logo

Studenten Journalistiek worden straatreporters bij bezoek president Trump

De VRT heeft  studenten Journalistiek opgeroepen om deel uit te maken van een boeiend testproject getiteld 'Het Meld Nieuws Experiment'. Ter gelegenheid van het bezoek van president Trump heeft de zender een app ontwikkeld om het werken met straatreporters te vergemakkelijken. Zo sturen ze woensdagnamiddag 24 mei onze eerstejaars op pad als reporter, waarbij het de bedoeling is dat ze in de straten interessant nieuws opzoeken en hier verslaggeving over doen via de VRT-app op hun smartphone.

Onze tweedejaars zullen vanuit de VRT werken als redacteur. Zij volgen de straatreporters en sturen hen aan en coördineren zo de zoektocht naar nieuws. Daarnaast hebben ze ook de opdracht om dit nieuws naar waarde te schatten, interessante content op te pikken en hiermee aan de slag te gaan om te verwerken in een format. Het is een boeiend testproject van de VRT en dient vooral om na te gaan wat de mogelijkheden van zo'n nieuwe app zijn.

Bekijk hier de VRT trailer.