Banner Image

Studenten Journalistiek Erasmushogeschool Brussel nemen Vlaamse pers onder de loep

We leven in zogenaamde post-truth tijden. De verkiezing van Donald Trump en de berichtgeving voorafgaand aan de Brexit hebben de aandacht van heel de wereld gevestigd op de relativiteit van feitelijke berichtgeving, en maakt factchecking tegelijk meer urgent dan ooit. Steeds meer media, ook in Vlaanderen, stellen factcheckers aan om beweringen te checken.

De laatstejaarsstudenten van de journalistiekopleiding van de Erasmushogeschool Brussel laten zich niet onbetuigd in dit cruciale maatschappelijke debat. De voorbije maanden hebben ze factchecks uitgevoerd op artikels uit de Vlaamse printmedia: De Standaard, Het Laatste Nieuws, De Morgen, Het Nieuwsblad, De Tijd, Gazet van Antwerpen en Belang van Limburg.

Benieuwd tot welke conclusies ze komen over de kwaliteit van Vlaamse persartikels? Ga kijken op:

U vindt op de site, naast factcheckblogs, ook info over de werkwijze en bevindingen.

Bekijk hier het interview door Bruzz

Erasmushogeschool Brussel
lector en onderzoeker bachelor Journalistiek