greetings from hellgium

Reclamebureau Daddy Kate tevreden met output Multec-studenten

Het reclamebureau daddy Kate pakte uit met de realisaties van de bachelorstudenten Multimedia & Communicatietechnologie. Zij verstuurden onderstaand persbericht om de fijne samenwerking met de opleiding onder de aandacht te brengen.

Erasmushogeschoolstudenten promoten hellegat van Trump

Studenten uit het tweede jaar Multimedia & communicatietechnologie (Multec) aan de Erasmushogeschool Brussel hebben de afgelopen weken gezwoegd, onder begeleiding van DADDY KATE, om het imago van Brussel opnieuw op te blinken en de toeristische sector een nieuwe schwung te geven met een campagne. De bedenkers van het winnende voorstel kunnen nu hun campagne realiseren en rekenen op hulp van het Brusselse communicatiebureau.

Op zes weken tijd moesten de bachelorstudenten een voorstel klaar hebben, waaraan ze tijdens verschillende workshops konden werken. Maar een goede week na de briefing gebeurden de aanslagen op Brussels Aiport. “Dat zorgde voor een onverwachte wending, want plots was het wel heel dichtbij. Dat vroeg wat flexibiliteit van de studenten en tijdens de presentaties waren de emoties die daarbij opspeelden nog heel erg voelbaar”, zegt Herman Gillaerts, Lector Business Communication Skills en Online Marketing aan Erasmushogeschool Brussel.

“Als Brussels agentschap zijn we in de eerste plaats betrokken bij de gebeurtenissen. Onze inzet en medewerking was quasi vanzelfsprekend. In een gastcollege Online Marketing maakte ik de studenten wegwijs in de werking van een agentschap en hoe zo’n opdrachten worden aangepakt. Onze taak was om de opdracht te begeleiden, de voorstellen te beoordelen en de tools aan te reiken om de campagne verder uit te werken. Erasmushogeschool Brussel en DADDY KATE hebben in het verleden al samengewerkt, maar het is ook gewoon tof om met die gasten samen te werken en zien hoe zo’n idee kan groeien. Da’s één van de leukste dingen. Er zaten ook echt enkele goede voorstellen bij”, vertelt Jori Aerden, digital director van DADDY KATE.

De top 3

De winnaar: Greetings from Hellgium

Pierre De Keyzer, Astrid Vandevoorde, Joni De Borger

Wat?

Het Brussel in de media is niet het echte Brussel. Om dat beeld onderuit te halen, moet het overtroffen worden. Hiervoor bedachten ze een ludieke campagne, gericht op internationale toeristen, waarin die zelf apocalyptische ansichtkaartjes kunnen maken met een gebombardeerd Atomium of een onthoofd Manneken Pis op de achtergrond. Via branded content, earned media en social media gaan ze de campagne voldoende kunnen laten leven.

Comic Brussels

Naomi De Leeuw, Quinten Ceuppens, Lilith Van Biesen, Lieven Luyckx

Wat?

Een interactieve campagne, opgehangen aan de striphelden die onlosmakelijk zijn verbonden met België en Brussel, denk maar aan het Stripmuseum en de vele stripfiguren beschilderde muren. Via de campagne website en de app kan je zelf je verhaal vertellen en die van andere lezen. Partnerorganisaties zoals het Stripmuseum worden ook betrokken bij deze campagne, en natuurlijk hoort er ook een online shop bij met merchandising: t-shirts, bumperstickers, shopping bags…

We fill your day

Florian Gossye, Laurent Verbanck, Ibe De Landtsheer

Wat?

Een dagplanner voor studenten die Brussel willen ontdekken. Deze positieve aanpak resulteerde in een mooi concept dat enkele evenementen in de kijker stelt, waaruit de geïnteresseerde student kan kiezen. Het dagprogramma is goed gevuld: een event in de voormiddag, een gegidste tocht door Brussel in de namiddag met afsluitend een concert in het Warandepark.

Waarom een campagne wel nuttig is?

“In de afgelopen maanden is er veel gebeurd en geschreven over België en Brussel. ‘It’s a hellhole’, horen we Trump nog zeggen. Het imago dat onze teergeliefde stad aangemeten kreeg door de rechtstreekse link met de aanslagen in Parijs en die op Brussels Airport en in de Brusselse metro, vraagt om actie. Onlangs nog een debat bij Hautekiet op Radio 1, maar al iets langer dus op onze agenda”, vertelt Gillaerts nog.

What’s next?

“We gaan bekijken hoe we de winnende campagne verder kunnen uitwerken en misschien zelfs lanceren. We zetten ook de stap naar de Brusselse politici om te kijken of zij dit initiatief mee willen dragen”, weet Aerden. Wie wil kan op 25 juni naar de Erasmushogeschool Brussel afzakken om meer werk van de studenten te bewonderen.

Contact Erasmushogeschool Brussel

Herman.Gillaerts@ehb.be