oud-student journalistiek

Oud-student Journalistiek schrijft alternatieve Brusselgids

Een 'Shitty Guid Brussels', je zou denken dat Trump het bedacht heeft. Maar nee, de shitty guides bestaan al sinds een jaar of twee en onlangs heeft een alumnus van onze opleiding Journalistiek zich aan de Brusselse versie gewaagd. Coby Hounjet is een Nederlandse die voor haar studie voor Brussel koos en toen zij aanvankelijk geen werk vond, startte met een blog over onze hoofdstad. De stap om een en ander online te bundelen was snel genomen en de organisatie achter de Shitty Guides zag het, na Trumps uitlatingen, helemaal zitten.

In de online gids vind je bijzondere eetgelegenheden, cafés en monumenten. Ook gaat er aandacht naar natuur, religie en seks. Hou wel rekening met de disclaimer: "this guide is based on assumptions, lies, truths, stories, bullshit, exaggerations and experiences!"

Bekijk hier de online Shitty Guide Brussels.

Lees het artikel in HLN.