Photo van Kathleen Coessens

Koninklijk Conservatorium Brussel krijgt nieuwe directeur

Op 1 oktober gaat Kathleen Coessens officieel aan de slag als nieuwe directeur van het Koninklijk Conservatorium Brussel, School of Arts van de Erasmushogeschool Brussel. Ze volgt hiermee Peter Swinnen op, die de voorbije 9 jaar aan het hoofd stond van het KCB. Coessens wordt zo de 5e directeur in de geschiedenis van de instelling, die dit jaar ook haar 50e jubileum viert.

Met een beleidsnota waarin er aandacht is voor gedragenheid, reflectie, openheid maar eveneens voor excellentie, talent en uitstraling wist Coessens de selectiecommissie te overtuigen. Haar visie op de toekomst van de hogeschool is er een die zich bewust is van de uitdagingen waar het muziekonderwijs in de 21ste eeuw mee te kampen heeft. Door het openen van de muzikale deuren van het Conservatorium naar de samenleving en diens diversiteit moet het KCB een open huis worden met aandacht voor haar internationale positie en de grootstedelijke multiculturaliteit in Brussel. Coessens benadrukt ook de rol die het Conservatorium als laboratorium en artistieke voedingsbodem voor haar studenten te vervullen heeft.