kinderen

EhB-studenten leiden kinderen op tot gids (foto's)

Twintig EhB-studenten Toerisme- & Recreatiemanagement hebben op drie zaterdagen Brusselse kinderen opgeleid tot stadsgids. Als afsluiter hebben de kinderen afgelopen zaterdag, 28 mei, als een volleerde gids hun vrienden rondgeleid in de hoofdstad. Dit project kadert in het programma ToekomstATELIERdel’Avenir (TADA), de weekendschool van Sofie Foets. Dankzij TADA krijgen Brusselse kinderen uit moeilijke wijken een inkijk in de wereld van verschillende beroepen. Dit keer was het de beurt aan de toerismesector.

Dit project past in het maatschappelijk engagement dat EhB opneemt ten opzichte van Brussel. Toerisme- & Recreatiemanagement is nu al de vierde opleiding die ingaat op de vraag van TADA. Elke zaterdag ontvangt TADA een 150 kinderen. Op die manier geeft de organisatie de onderwijsinstanties en families uit Sint-Joost een duwtje in de rug. Concreet bezoeken ze professionals om kennis te maken met gepassioneerde experts uit een breed scala van vakgebieden. Sinds 2015 bestaat TADA ook in Anderlecht (Kuregem) en Molenbeek.

Sterke dank aan de studenten 1TRM en 2TRM die hebben geholpen bij dit mooie project en initiatief.

Bekijk de foto's op het EhB-Flickr-kanaal.

EhB-studenten leiden kinderen op tot gids