Ruben Miessen

EhB-student is Studentondernemer van het Jaar

Ruben Miessen, een student Multec, legt een parcours af waar je mond van openvalt. Nadat hij en zijn partner Glenn Vermeulen (student Dig-X) al eens een bezoekje mochten brengen aan Google (lees hier), zet hij zijn succesverhaal gewoon verder.  Vorige week won hij in Berlijn het ‘Student Entrepreneur of the Year Belgium’, de ‘Top 9 Student Entrepreneur Europe’, de ‘Top 50 Student Entrepreneur Global’. Aangezien hij de winnaar van België is en bij de top van Europa zit zal hij naar Bangkok vliegen voor de finale én maakt hij kans om de titel ‘Student Entrepreneur of the world’ in de wacht te slepen. Dit zijn de grootste awards die worden uitgereikt aan studentondernemers wereldwijd. Voor de Europese versie van deze competitie hadden een 600-700 tal studentondernemers zich ingeschreven. Ruben werd geselecteerd en maakte deel uit van een groep van 50 europese studenten om de finale in Berlijn te spelen.

Hieronder vertelt hij in zijn eigen woorden hoe hij ondertussen de wereld 'verovert':

" Momenteel ben ik in Kopenhagen waar ik werk voor mijn stagebedrijf. Dit stagebedrijf heeft mij ondertussen een opportuniteit aangeboden waarbij ik als Co-founder en Head of Design & Innovation zal meestappen in een startup die wij volgende maand zullen oprichten. Deze startup zal doorgaan onder de naam STARC, oftewel Students Arc. STARC is een soort van sociaal netwerk voor studenten en een tool voor universiteiten om op een effectievere manier met hun studenten te communiceren. Afgelopen maand vertrok ik samen met de CEO van het Deens bedrijf waar ik stage bij doe naar Dubai. In Dubai zaten wij samen met verscheidene belangrijke personen zoals His Heighness Sheikh Saeed Al Maktoum (neef van ‘the ruler of Dubai’ Al Maktoum), Mohammed Ikhlaq (eigenaar van een van de grootste investeringsmaatschappijen in de wereld, waarde 1+ miljard), .. Ondertussen hebben wij een investering ontvangen van enkele miljoenen dollars van de overheid van Dubai. Liefst houd ik dit exacte bedrag wel onbekend.

Begin volgende week vlieg ik voor enkele dagen naar België aangezien ik samenzit met mijn business angels voor een ander project. Hier heb ik ook een investering voor ontvangen, van Belgische investeerders, voor een andere startup genaamd ZetaPulse. Ik zal de Founder en CEO van ZetaPulse zijn, Glenn Vermeulen is ook Founder en bestuurder. ZetaPulse was oorspronkelijk FriendFinder, de applicatie die wij in November op de Summit en bij Google hebben voorgesteld.

Vanwege deze verwezenlijkingen heb ik afgelopen week in Berlijn enkele awards gewonnen waaronder ‘Student Entrepreneur of the Year Belgium’, ‘Top 9 Student Entrepreneur Europe’, ‘Top 50 Student Entrepreneur Global’. Aangezien ik de winnaar van België ben en bij de top van Europa zit zal ik 10-12 Mei vliegen naar Bangkok voor de finale en maak ik kans om de titel ‘Student Entrepreneur of the world’ in de wacht te slepen."

Dikke proficiat, Ruben!

(foto: (c)  Ruben Miessen)