U bent hier

Docent DT inspireert op The Learning Hub

Na de succesvolle eerste Education Thursday in Mechelen, staat The Learning Hub opnieuw in voor de tweede editie. 

Collega Christophe Benoit, Senior Onderzoeker Design & Technologie (Toegepaste Informatica (DigX) en  Multimedia & Communicatietechnologie) (Multec)), is uitgenodigd door de TheLearningHub om te praten over gamification in education. Hieronder de uitnodiging.

The Learning Hub  vindt plaats op 26 maart. iMinds in Gent is dit keer onze locatie partner (Gaston Crommenlaan 8). Twee sprekers inspireren ons, en brengen ongetwijfeld een boeiende discussie op gang !

Het programma is als volgt:

17.00-17.30 : onthaal

17:30-18.15 : Frederik Cornillie (KU Leuven – KULAK): Avonturen in rode inkt – spelen met de mogelijkheden van games voor het talenonderwijs

Frederik licht de mogelijkheden van serious games toe voor het aanleren van een vreemde taal, en meer specifiek de rol die correctieve feedback hierin kan spelen. De resultaten van zijn onderzoek kunnen inspirerend zijn voor het ontwerp van educatieve games voor taalleren, of voor leerkrachten die van games gebruik willen maken om leerlingen te boeien en tegelijkertijd de conventies van een standaardtaal aan te leren.

18:15-19:00 : Christophe Benoit (Erasmushogeschool Brussel): Why can’t a university college be fun, challenging, emotional and even immersive?

Volgens een voorspelling van Gartner in 2012 zouden 80% van alle gamification frameworks falen door een slecht ontwerp. Dat is ondertussen gebleken als we kijken naar de evolutie van gamification op de Gartner’s 2014 Hype Cycle of Emerging Technologies, waar gamification het laatste jaar een drastische duik heeft gemaakt richting ‘Trough of Disillusionment’. Christophe licht toe op welke manier gamification wèl succesvol wordt, en hoe je dit niet op één lespakket, maar in het hele curriculum van een opleiding kan doortrekken.

Thema

Departement

Deel dit artikel