Kenniscentrum Artificiële Intelligentie

Het kenniscentrum Artificiële Intelligentie is een team van onderzoekers die vraagstukken omtrent A.I., data science en Internet of Things behandelen. Verschillende docenten en medewerkers uit de bacheloropleidingen Toegepaste Informatica en Multimedia en Communicatietechnologie maken deel uit van de onderzoeksgroep.

Artificiële Intelligentie

We werken binnen de onderzoeksgroep aan concrete onderzoeksprojecten, in samenwerking met een grote groep van bedrijven. Daarnaast biedt het kenniscentrum haar expertise ook aan bedrijven aan die hun eerste stappen in de mobiele wereld zetten. Dit doet ze door projecten te laten uitwerken door studenten binnen het kader van integration projecten, bachelorproeven en stages. Het kenniscentrum wenst ook bedrijven te koppelen met studenten die een extra uitdaging willen aangaan en met bijkomende bedrijfservaring willen afstuderen.

Student in Open Device Lab

Hoe werken we?

Op regelmatige tijdstippen worden onderzoeksprojecten uitgeschreven in samenwerking met bedrijven. Hieruit vloeien dan vaak effectief projecten die worden uitgevoerd. Via een laagdrempelig expertisecentrum zijn we ook rechtstreeks aanspreekpunt voor bedrijven die advies wensen omtrent mobiele of wearable technologie. Waar mogelijk laten we de adviesverlening nadien doorstromen naar projecten, bachelorproeven, stages en andere vormen van samenwerking tussen bedrijven, studenten en docenten.

Onze partners

• Cronos
  • Geyskens Delikatessen

Waar vind je ons?

Het Kenniscentrum is gehuisvest op de campus Kaai van de Erasmushogeschool Brussel.

Nijverheidskaai 170
1070 Brussel

Vragen? Neem contact met ons op!