Studenten controleren de prentenboeken in de bibliotheek

Kritisch prentenboeken bekijken

Een groep studenten Pedagogie van het jonge kind doken in de prenten-boekenkast van onze campus en screenden boeken op hun beeldvorming omtrent gender. De bib scoorde best goed!

Beeldvorming is belangrijk voor het maatschappelijk verhaal dat we samen met de studenten en de toekomstige professionals willen schrijven. Een eerste stap die we zetten in het beantwoorden van het opvoedingsvraagstuk is: ‘Hoe omgaan met media in de context van kinderen?’ Er is namelijk nog wat werk aan de winkel.

We doorprikten enkele opvallende feiten over relaties, mannen en vrouwen en ook seksualiteit. Nu hebben niet alleen boeken, maar ook Netflix geen geheimen meer. #Media #Cultuur #Werkenmetmensen

Ontdek meer over onze opleiding Pedagogie van het jonge kind op onze infodagen of openlesdagen