Nieuw: Micro-credential: Preventieve gezondheid: voeding, beweging, ziekte- en infectiepreventie, en mentaal welzijn

Onze moderne levensstijl stelt zowel onze fysieke als mentale gezondheid op de proef. Gelukkig biedt de micro-credential Preventieve gezondheid: voeding, beweging, ziekte- en infectiepreventie, en mentaal welzijn een kans om op evidence- en practice-based inzichten te vertrouwen, waardoor je waardevolle adviezen kunt verstrekken in het kader van gezondheid en preventie. Deze unieke leerervaring, in een samenwerking van de Erasmushogeschool Brussel met de Vrije Universiteit Brussel, opent de deuren voor professionals in de voedings- en gezondheidsindustrie, human resources en onderwijs, en biedt een breed scala aan kennis en vaardigheden.

Een Holistische Benadering van Gezonde Levensstijl

De micro-credential is ontworpen om je te begeleiden bij het begrijpen en toepassen van de fundamenten van een gezonde levensstijl. Of het nu gaat om voeding, beweging, infectiepreventie of mentaal welzijn, de cursus biedt preventieve acties en verbeterstrategieën die individuen kunnen helpen op weg naar een gezonder leven.

Wat Vereist is: Eenvoudige Ingrediënten voor Succes

Het mooie van deze micro-credential is de toegankelijkheid. Met slechts enkele basisvereisten, zoals een diploma secundair onderwijs, basiskennis over voeding en welzijn, en een interesse in gezondheid vanuit een preventieve invalshoek, kun je aan deze opleiding beginnen.

Ervaren Lesgevers voor een Holistische Educatie

De lessen worden verzorgd door erkende diëtisten en professoren van de Vrije Universiteit Brussel, wat zorgt voor een rijke leeromgeving. Deze micro-credential combineert inhoud van twee vakken en biedt inzichten in het creëren en behouden van een gezonde levensstijl, gebaseerd op wetenschappelijke bevindingen en informatie.

Verdieping in Voeding door Verschillende Levensfasen

De micro-credential behandelt ook voeding in verschillende levensfasen, waardoor je praktische tips en handvaten krijgt om voedingsbehoeften adequaat aan te pakken. Van voeding tijdens zwangerschap en lactatie tot voeding bij baby's, peuters, kleuters, schoolkinderen, adolescenten en gezonde ouderen, alle aspecten komen aan bod. De cursus erkent de diversiteit in voedingspatronen en levenswijzen en behandelt voeding bij sporters, alternatieve voedingswijzen zoals vegetarisme en veganisme, en voedingsgewoonten in relatie tot verschillende geloofsovertuigingen.

Een Holistische Benadering van Welzijn, Beweging en Gezondheid

Het vak 'Welzijn, Bewegen en Gezondheid' is de kern van deze micro-credential en belicht het cruciale belang van een holistische benadering van gezondheid en welzijn. In een wereld waar stress en burn-out epidemische niveaus hebben bereikt, is het begrijpen van deze moderne gezondheidsuitdagingen essentieel. Dit vak reikt inzichten aan in de preventie van ziektes en biedt oplossingen voor zowel individuele als maatschappelijke gezondheidsproblemen.

Praktische Implementatie van Kennis

Deze micro-credential gaat niet alleen over kennis vergaren, maar ook over praktische toepassing. De cursus biedt inzicht in parameters die belangrijk zijn voor een gezonde levensstijl, strategieën om ziekten te vermijden, adviezen van erkende organisaties en manieren om voldoende beweging te integreren en sedentair gedrag te doorbreken.

Organisatie

Alle lessen vinden plaats in het eerste semester op de Brussels Health Campus in Jette. Daarnaast zijn er ook kennisclips en online lessen zodat je ook op eigen tempo aan de slag kan.

Meer info of inschrijven hier.