Vragen over de praktische kant

We zoeken een kot, hoe begin ik eraan?

Neem contact op met Stuvo, zij helpen je verder. Je kunt ook een bezoek brengen aan de website van Brik. Daar vind je een inventaris van de kamers in Brussel, meestal met foto’s.

Welke vakanties liggen al vast?

Studenten aan de Erasmushogeschool hebben een wintervakantie en een lentevakantie en uiteraard de zomervakantie. Tussen de twee semesters is er voor verschillende opleidingen ook een lesvrije week gepland. De herfstvakantie en de krokusvakantie zijn (meestal) echter gewone lesweken. Bij de inschrijving verneemt de student meer info hierover.

Hoe staat het met de bereikbaarheid van de campussen?

De campussen zijn allemaal goed bereikbaar met het openbaar vervoer. De meeste hebben een metrostation in de buurt. Alleen om campus Jette te bereiken moet je metro of trein combineren met bus of tram - of met de wagen komen. Meer lees je op onze campuspagina.

Vergeet trouwens niet het studentenabonnement van de MIVB aan te vragen, voor 12 euro reist zoon of dochter een heel jaar door Brussel! Ook een Villo-deelfietsabonnement kost 50 euro.

Is Brussel een veilige stad?

Brussel is een grootstad die je met verstand moet bezoeken, maar het is er niet onveiliger dan andere (studenten)steden. Wat we niet kunnen ontkennen is dat Vlamingen er in minderheid zijn. Maar onze studenten weten allang wat de goede adresjes voor studenten zijn, en ook Brik organiseert allerhande studentikoze evenementen en heeft heel wat goede tips.