achtergrond neutraal

Studenten Verpleegkunde geven cursus EHBO aan collega's Toerisme

Studenten volgen EHBO

Op donderdag 23 maart en vrijdag 24 maart hebben 8 studenten uit het derde jaar van de opleiding Bachelor in de Verpleegkunde aan 66 studenten van de Bachelor Toerisme- & Recreatiemanagement een EHBO cursus gegeven.

In de voormiddag (9-12h) werd gewerkt rond Basic Life Support (BLS); dit omvatte zowel een theoretische uitleg als praktische oefeningen. In de namiddag volgden 3 workshops.  De studenten werden hiervoor ingedeeld in 3 groepen.  Elke groep sloot aan bij een bepaalde workshop.  Elke workshop behandelde een topic binnen de EHBO context. Door een rotatie-systeem heeft elke student tijdens de namiddag  alle workshops doorlopen.

Workshop 1: Bewustzijnsstoornissen  & Circulatiestoornissen
Workshop 2: Ademhalingsstoornissen
Workshop 3: Ongevalsverwondingen

Als afsluiting van de dag werden de studenten Toerisme- & Recreatiemanagement -per team -  op een interactieve wijze bevraagd door de studenten Verpleegkunde. Zij deden dit aan de hand van de ICT tools Nearpod. Het winnende team van de quiz kreeg cinema tickets. Voor beide studentengroepen was deze samenwerking weer een zeer aangename ervaring.