Poster Bruegel inspireert 2019

Samenwerking Pajottenland en Brussel krijgt vorm

Update: beluister hier een interview met collega Chris De Smedt.

Inspiratiedag door studenten Erasmushogeschool Brussel maakt Bruegeljaar concreter

80 studenten Toerisme- & Recreatiemanagement van de Erasmushogeschool Brussel (EhB) stellen op woensdag 22 maart 2017 het resultaat voor van 4 maanden intensief samenwerken. De opdracht was om een ‘Bruegelpad’ uit te werken die het Pajottenland en Brussel verbindt. In de vorm van een inspiratiedag zitten zij samen met Regionaal Landschap Pajottenland & Zennevallei en de partners uit de regio (Toerisme Pajottenland & Zennevallei, Erfgoedcel Pajottenland-Zennevallei en Pajottenland+). Niet minder dan 12 studentengroepen pitchen hun concepten, in aanwezigheid van Marleen De Kegel, schepen van Toerisme van Sint-Pieters-Leeuw en voorzitster van Toerisme Pajottenland & Zennevallei.

In deze case focussen de studenten op de recreatieve ontwikkeling van het Pajottenland, inspelend op het landschap, de streekidentiteit en -producenten. Ze onderzochten de sterkten en zwakten van de streek om het toeristisch-recreatief aanbod te optimaliseren. De concrete opdracht sluit aan bij de al bestaande plannen om een feest- en activiteitenjaar ‘Bruegel 2019’ te organiseren in het Pajottenland.

Op woensdag 22 maart presenteren de studenten in 12 groepen hun voorstellen in het Cultuurcentrum De Merselborre in Sint-Pieters-Leeuw. De aanwezigen, personeelsleden van de verschillende partners, kunnen zo hun inbreng geven en de studenten leiden naar een definitief project voor het Bruegeljaar 2019.

Programma

• 9u: Studenten op Bruegelpad | Frisse inspiratie-boost vanuit studentencases over beleving en recreatieve link Brussel | Het Pajottenland in thema Bruegel (Erasmushogeschool Brussel, Toerisme- & Recreatiemanagement)
  • 12.30u: Lunch
  • 13u: Opbouw programma 2019 | Samenwerken aan regionaal Bruegel | Themajaar 2019 in Pajottenland & Zennevallei.
    Voorstel van aanpak, projecten, opstart themagroepen en uitnodiging om mee te doen
  • 16u: Einde

Er is een pers- en fotomoment om 12.30u. Pers die graag al beelden maakt van studenten in actie, zijn ook voordien al welkom.

Breugel inspireert … 2019 – Inspiratiedag samenwerking Bruegeljaar 2019
De Merselborre, Schaliestraat 12, 1600 Sint-Pieters-Leeuw