Beers

Meer dan 60 bieren proeven op campus Jette

Studentenclub Vilvordia organiseerde op zaterdag 18 maart, op de EhB-infodag, haar 22ste bierproeffestival in de cafetaria van campus Jette. Vanaf 11 uur werden daar meer dan zestig speciale bieren geserveerd. Niet enkel (toekomstige) studenten kwamen degusteren; ook bierliefhebbers uit binnen- en buitenland zakten af naar het festival.

Het thema dit jaar was ‘Bier met stijl’. Er werd geput uit een arsenaal aan Belgische en buitenlandse bierstijlen: Witbier, Speciale Belge, Saison, Oude Geuze, maar ook Stout, Porter, IPA en Gose. Bovendien hoef je bier niet altijd uit een stevige kuip te drinken, maar kan het ook stijlvol uit een elegant degustatieglas.

Het festival focust vooral op minder bekende bieren. Van brouwerij De Meester uit Stasegem mochten we een wereldprimeur serveren. Ook interessante Brusselse bieren van De la Senne, No Science en Beer Project werden aangeboden.

Om naar hartenlust te kunnen degusteren, werden de bieren geserveerd in proefglaasjes van 15 cl.

De oud-studentenwerking van Vilvordia, de studentenclub van de EhB-Landschaps- & Tuinarchitecten, verzorgde een uitgebreide barbecue.

Meer info: www.vilvordiabrussel.com/vbpf