achtergrond neutraal

Meer dan 1000 scholieren komen sporten in Jette

Sportprikkels van Erasmushogeschool Brussel wordt massa-event

De lerarenopleiding Secundair Onderwijs, optie Lichamelijke Opvoeding - Bewegingsrecreatie van de Erasmushogeschool Brussel (EhB) is zelf zeer  aangenaam verrast: meer dan 1000 scholieren komen gespreid over twee dagen langs om deel te nemen aan de sportdagen, georganiseerd op de hogeschoolcampus in Jette. Samen met Sport Vlaanderen en de Stichting Vlaamse Schoolsport organiseert EhB jaarlijks zo’n sportdag voor de middelbare scholen. Samen willen de initiatiefnemers jongeren stimuleren regelmatig aan sport te doen.

Het programma van de Sportprikkels wordt door de studenten van de optie Lichamelijke Opvoeding zelf opgesteld en gerealiseerd. Er wordt vooral gekozen voor sporten uit de jongerencultuur en de lifetime sportcultuur. Hierbij horen natuursporten, moderne trends uit de dans- en aerobicwereld, fitnesstrends en recreatieve activiteiten waarbij sfeer, de uitdaging en teamspirit centraal staan. Coördinator Steve De Decker: “Op deze manier doen onze studenten een waardevolle praktijkervaring op die een klassieke stage goed aanvult. Want het draait in een bacheloropleiding uiteraard om de praktijk.”

Op donderdag 20 en vrijdag 21 april komen twaalf scholen langs uit Brussel en uit de provincies Vlaams-Brabant, Oost-Vlaanderen en Antwerpen. Alles samen zullen meer dan 1000 studenten deelnemen aan een twintigtal sporten. Ze maken daarbij gebruik van de sport- en danszalen van de sportopleiding van EhB, maar ook van de fitnesszaal van Basic Fit. Bovendien zijn er openluchtsessies in het nabijgelegen Laarbeekbos. De Decker: “We sluiten beide dagen af met een slothappening onder de vorm van een ludieke aflossingsproef met de deelnemende scholen. Dat wedstrijdelement is immers ook onderdeel van de sportwereld van vandaag.”

De optie Lichamelijke Opvoeding - Bewegingsrecreatie van EhB zit al jaren in de lift. Momenteel hebben ruim 100 studenten deze optie gekozen. Zij zijn het die in het kader van hun opleiding deze twee sportdagen van a tot z organiseren. Een ideale gelegenheid voor de studenten om al hun kunnen tijdens een groot event in de praktijk te brengen.

Erasmushogeschool Brussel, Laarbeeklaan 121, 1090 Jette

De activiteiten vinden plaats van 10u tot 12u en van 12.45u tot 14.45u. De slothappening en prijsuitreiking starten om 15u in Basic Fit (zelfde campus).

Lijst van deelnemende scholen:

• Donderdag 20 april: IKSO Denderleeuw, GO! Atheneum Ninove, Regina Pacis Instituut Laken, GO! Victor Horta Evere, Campus Caputsteen Mechelen, GO! Atheneum Denderleeuw, Virgo Sapiens Londerzeel (deel 1).
  • Vrijdag 21 april: GO! Technisch Atheneum Campus Wemmel, Virgo+ Vilvoorde, GO! Technisch Atheneum Zavelenberg St-Agatha-Berchem, GO! Atheneum Halle, Virgo Sapiens Londerzeel (deel 2).

Erasmushogeschool Brussel
Lerarenopleiding Secundair Onderwijs, optie Lichamelijke Opvoeding – Bewegingsrecreatie

Hilde Janssens, hilde.janssens@ehb.be
tel.: 02/472 52 00