idea+innovation café

Mediatycoon Christian Van Thillo op eerste Idea & Innovation Café

De jonge opleiding Idea & Innovation Management van de Erasmushogeschool Brussel (EhB) start met 'Idea & Innovation Cafés', om topsprekers, enthousiaste starters en andere vernieuwers samen te brengen. Hiervoor werkt de opleiding samen met Start it@KBC. De locatie is het grote auditorium van KBC, op de Havenlaan in Brussel. Het eerste Café vindt plaats op woensdag 27 april en heeft Media als hoofdonderwerp, het tweede op 12 mei, met als thema Mobile.

De avond begint telkens met een Stand Up for Startups: vier jonge starters krijgen de kans om hun concepten en initiatieven aan het publiek voor te stellen. Op 27 april zijn dat Charlie Magazin, Matchtalks, Taglayer en Catchflip. Daarna volgt een keynotesessie van een professional met een indrukwekkend innovatieparcours. Voor de eerste sessie neemt Vlaams mediatycoon Christian Van Thillo het woord.

Het Café sluit af met een netwerkingevenement, waarop aanwezigen, waaronder de studenten van Idea & Innovation Management, de kans krijgen om te netwerken en contact te leggen met de start-up community van KBC.

Idea & Innovation Management is een unieke bacheloropleiding in Vlaanderen die zich focust op vernieuwend ondernemen. Afgestudeerden stimuleren creativiteit en vernieuwing binnen organisaties, bedrijven en overheden. Zij zullen innovatietrajecten helpen opstarten, coördineren, faciliteren en mee implementeren. De studenten leren over trendanalyse, ideeëngeneratie, conceptontwikkeling, businesscasing en ook het vermarkten van nieuwe ideeën, door efficiënt samen te werken met alle betrokken partijen. De eerste studenten studeren af in juni 2017.

'Idea & Innovation Cafés' praktisch

Woensdag 27 april 2016, 18.30u
Keynote spreker: Christian Van Thillo (gedelegeerd bestuurder De Persgroep).
Hij zal zijn kijk geven op 'The State and Future of Media'.

Donderdag 12 mei 2016
Keynote spreker: Jeroen Lemaire (CEO In The Pocket).
Hij zal zijn kijk geven op 'The State and Future of Mobile'.

Idea & Innovation Cafés zijn gratis, maar inschrijven is verplicht.
De plaatsen zijn beperkt.

Erasmushogeschool Brussel
opleidingshoofd Idea & Innovation Management