Letland

Koffers gepakt voor de belevingsreis naar Letland

Van 14 tot en met 17 december 2015 trekken de laatstejaarsstudenten uit de bacheloropleiding Toerisme- & Recreatiemanagement via een belevingsreis richting Letland. Gedurende 4 dagen worden zij ondergedompeld in de identiteit die Letland als toeristische bestemming wenst uit te dragen. Voor de buitenlandse studiereis werd een samenwerking opgezet met de collega’s aan de Europese partnerinstelling Vidzeme University of Applied Sciences te Valmiera.

Aan de hand van een vooraf afgebakende opdracht stellen de toerismestudenten bestaande stereotyperingen en vooroordelen over de Letse versus de Belgische identiteit in vraag. Zodoende ontdekken zij proefondervindelijk de voor- en nadelen die verbonden zijn aan interculturaliteit. Tijdens het verblijf in Letland krijgen de studenten de unieke kans om hun kennis af te toetsen en beleven ze de toeristische identiteit en focus van de bestemming in eigen persoon.

Deze belevingsreis kadert binnen het opleidingsonderdeel ‘Professionele Communicatie 3’. Het betreft een verplicht vak uit het reguliere curriculum in het 3e jaar van de professionele bacheloropleiding Toerisme- & Recreatiemanagement. In totaal bestaat de groep uit 60 studenten en vier docenten.

Binnenkort volgen de foto's!

(Bron foto)