lego gender

Inspiratievoormiddag 'Gender op de agenda'

“Bij ons is er veel aandacht voor diversiteit.” Dat horen wij maar al te graag zeggen! Daarom hebben de lerarenopleidingen Kleuteronderwijs en Lager Onderwijs én Pedagogie van het Jonge Kind beslist om die kennis te delen tijdens een Inspiratievoormiddag.

Vaak wordt er meteen gedacht aan multiculturaliteit. En dat is ook bijzonder belangrijk. Maar diversiteit kent veel facetten. Tijdens deze voormiddag zetten we graag gender op school en in de opvang op de agenda. Hoe gaan we om met genderverschillen in het onderwijs? Op welke manier gaan leerkrachten hiermee om? Hoe zit het met genderneutraliteit op diverse speelplekken, binnen en buiten? Hoe kunnen kindbegeleiders gepast reageren?

Op deze en nog andere vragen geven Steven De Baerdemaeker van Cavaria en Melanie Verbeke van Transgender Infopunt antwoorden… en triggeren ze jou om hier ook aandacht voor te hebben, dag in dag uit. Schrijf je nu in en laat je inspireren!

Praktische info

Het event gaat door op vrijdag 10 maart, van 9 uur tot  12 uur.

Onthaal in de centrale inkomhal vanaf 8u.30.

Prijs: deelname aan dit event kost €25.

Betaling gebeurt ter plaatse, samen met ontvangst van betalingsbewijs en attest van deelname.

Voor PAUW-partnerscholen en studenten van EhB wordt deze voormiddag gratis aangeboden. Inschrijven is wel belangrijk.

Campus Jette, Laarbeeklaan 121, 1090 Brussel (Jette).

Klik hier voor een routebeschrijving

(foto: Shutterstock)