photo van de laatstejaarsstudente Journalistiek

EhB-studente Roxane Dupont krijgt journalistieke prijs op koninklijk paleis

Laatstejaarsstudente Journalistiek Roxane Dupont mocht op woensdag 14 december op het koninklijk paleis uit handen van baron Luc Vansteenkiste, voorzitter van het Prins Filipfonds, en onder applaus van koning Filip zelf, de hoofdprijs van de prestigieuze journalistieke wedstrijd Belgodyssee in ontvangst nemen. De studente van de Erasmushogeschool Brussel vormde een duo met de Waalse Maxime Delrue. Zij wonnen met hun reportage over respectievelijk de robotisering van de chirurgie en ‘serious gaming’ in de ondernemerswereld.

Belgodyssee is een wedstrijd voor aankomend journalistiek talent, open voor alle Vlaamse en Waalse journalistenopleidingen (bachelors en masters). Onder auspiciën van het Prins Filipfonds werken telkens een Nederlandstalige en Franstalige journalistiekstudent in duo samen. Er waren 16 laureaten, dus 8 duo’s, waaronder maar liefst vijf laatstejaarsstudenten van de professionele bachelor Journalistiek van de Erasmushogeschool Brussel.

Eén van hen, Roxanne Dupont, werd ook eindlaureate en mag straks zes maanden op betaalde stage bij de VRT Nieuwsdienst. Ook voor de andere EhB-finalistes werd het een onvergetelijke ervaring én journalistieke queeste met uitzendingen op VRT Radio 1 en RTBF, en reportages in Metro.

Na afloop van de druk bijgewoonde plechtigheid in de spiegelzaal van het paleis, mochten de studenten samen met de koning op de foto en aan de champagne. Een uur later zaten ze al in het VRT-middagnieuws.

Erasmushogeschool Brussel
professionele bachelor Journalistiek

Patrick Pelgrims, opleidingshoofd

tel.: 02/213 61 10
e-mail: patrick.pelgrims@ehb.be

Lees ook het artikel op www.erasmix.be, geschreven door collega Guy Delforge.

Fatal error: Call to undefined function boost_log() in /var/www/drupal_vagrant/sites/all/modules/boost/boost_crawler/boost_crawler.module on line 74