Workshop Bus IT

EhB ontvangt tientallen IT-studenten op internationale BusIT Week

De opleiding Toegepaste Informatica (Dig-X) organiseerde van 24 tot 28 april een internationale projectweek (BusIT week). 33 studenten uit 9 verschillende Europese landen hebben in 6 multidisciplinaire teams hard gewerkt aan de ontwikkeling van een Mobile City Game om Brussel in de kijker te zetten. In het Medialab op campus Kaai creëerden de studenten apps om Brussel op een attractieve wijze in de kijker te zetten. Ze werden daarin gecoacht door een aantal binnen- en buitenlandse docenten. Op vrijdag stelden ze hun concept of prototype voor aan een jury.

Uiteraard namen ook studenten van EhB deel aan de BusIT Week, net als een aantal studenten van Vlaamse en Nederlandse partnerhogescholen. Tussen het harde werk door namen de studenten ook deel aan een aantal interculturele en sociale activiteiten.